זהירות, פלסטיק: האם לחמם את האוכל בכלי מפלסטיק עלול להזיק לבריאות? מאזינה עלתה לשידור בתוכניתה של הדיאטנית המומחית של 103FM, ד"ר מאיה רוזמן, ושאלה אותה האם יש סכנה בחימום אוכל בכלי פלסטיק במיקרוגל, והאם יש בעייתיות בחימום אוכל במיקרוגל באופן כללי. התשובה של רוזמן הייתה חותכת.

"זה הכי גרוע", ענתה רוזמן למאזינה, והוסיפה: "לא כל הכלים מתאימים". עוד אמרה הדיאטנית המומחית: "את יודעת, אם אני מנסה לחשוב, אז נגיד לשים משהו חם שחיממת בסיר בכלי פלסטיק זה גם לא טוב, כי יצאה הוראה לפני 3 שנים של משרד הבריאות לכלל הצהרונים - לא להביא לילדים אוכל בכלי פלסטיק, אלא בכלי שמבשלים בו, ולהעביר לכלים בצהרון עצמו מתוך הסיר. הסיבה היא שיש כלי פלסטיק שמעבירים כל מיני חומרים שלא אמורים לעבור, אבל יש חומרים שעוברים לאוכל שאנחנו לא רוצים לאכול אותם. אנחנו לא רוצים לאכול פלסטיקים למיניהם".

מיקרוגל (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')
מיקרוגל (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')

"לדעתי עדיף לבשל על כיריים או לשים בתנור ולהשתמש במיקרו להפשרה של פיתות למשל, ודברים אחרים. כמה שפחות להשתמש בו לבישול", הוסיפה רוזמן. "חוץ מזה שזה יוצא פחות טעים. הרבה פחות טעים אוכל במיקרו. יצא לי למדוד זמן של כמה דברים שהכנתי בסיר ובמיקרו, וזה פחות או יותר אותו זמן. נניח שעועית ירוקה זה 4-3 דקות, ובמיקרו אותו דבר - אז אפילו לא חוסכים זמן. אם כך, בשביל מה?".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103FM