מנהלי בתי החולים הציבורים ומשרדי האוצר והבריאות הגיעו היום (ראשון) הבנות על מנת להבטיח למוסדות הרפואים 960 מיליון ש"ח עד תום השנה. במסגרת ההבנות, צוות משותף של האוצר הבריאות ובתי החולים יגיעו עד לתחילת חודש נובמבר להסכמה על תקציב 2022. כמו כן, בתי החולים ישובו לפעילות מלאה.

יו"ר ועדת הבריאות, ח"כ עידית סילמן, התייחסה להבנות שהושגו ואמרה כי "אני שמחה שהשיחות שקיימנו בימים והלילות האחרונים, הדיון המיוחד בועדת הבריאות וההתמדה לאורך כל הדרך הביאו לפתרון המשבר. ועדת הבריאות בראשותי לא תיתן יד למצב שבו אזרחי מדינת ישראל לא מקבלים את שמגיע להם. הבריאות לפני הכל". 

יו"ר השדולה למען בתי החולים הציבורים, ח"כ קטי שטרית, אמרה: "אני מברכת על ההבנות שהושגו בין משרדי האוצר, הבריאות ומנהלי בתי החולים הציבוריים. אני שמחה שהשיחות שקיימנו בשדולה ובוועדות הבריאות, הנחישות שלנו ושל מנהלי בתי החולים יחד עם הרופאים- הם שהביאו לפתרון המשבר".

כזכור, בימים האחרונים פתחו בתי החולים בעיצומים, במהלכן הם עברו לעבוד במתכונת חירום בשל אי־היכולת לטפל בחולים ולאור אי־קיום ההסכם שחתמו משרדי הבריאות והאוצר עמם והיעדר תקציב, כך לטענתם.

בהודעה לשר הבריאות ומד"א נכתב כי "בשל הגירעון המבני שכופה עלינו המדינה ובעקבות אי־קיום ההסכם עם בתי החולים הציבוריים, שבעת בתי החולים לא מסוגלים לתפקד באופן מלא ולתת טיפול נאות למטופלים. שבעת בתי החולים יעברו למתכונת שבת ויבצעו רק פעילות מצילת חיים".

מנכ''ל שערי צדק עופר מרין במחאת בתי החולים הציבוריים (צילום: מרק ישראל סלם)
מנכ''ל שערי צדק עופר מרין במחאת בתי החולים הציבוריים (צילום: מרק ישראל סלם)


במסיבת עיתונאים של שבעת מנהלי בתי החולים הציבוריים מול מעונו של ראש הממשלה בבלפור בשבוע שעבר, אמר מנכ״ל שערי צדק, פרופ' עפר מרין, מסר כי: "הזעקה שלנו כנראה עוד לא הגיעה לאוזניים הנכונות. אנחנו פה מחוץ לבית ראש הממשלה כי הוא חייב להתערב במשבר הזה. אנחנו פותחים מחר מאהל מול משרד ראש הממשלה ואנחנו נשב שם עד שיהיה פתרון. נעשה שם את ארוחת שבת, נעשה שם את ארוחת ראש השנה ביחד עם המשפחות שלנו, עד שימצא פתרון". 

מנכ״ל בית החולים האנגלי בנצרת פרופ' פהד חכים הוסיף: "ראש הממשלה בנט, שר האוצר ליברמן, שר הבריאות הורוביץ, ממשלת השינוי, אתם צריכים לבקש סליחה מאמא שלי. אמא אני מצטער, את הניתוח שלך ביטלתי. לעובדים שלנו נמאס שהם לא מקבלים את מה שמגיע להם".