נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר היום (ראשון) בעוטף עזה והרים כוסית לרגל ראש השנה עם הלוחמים המוצבים בגזרה. את ביקורו ליווה הרמטכ"ל אביב כוכבי. במהלך הסיור קיבל הנשיא סקירה אודות אתגרי הגזרה ממפקד פיקוד דרום, אלוף אליעזר טולדנו ולאחר מכן פגש הנשיא את הלוחמים המוצבים במרחב והרים עמם כוסית לרגל ראש השנה.

הנשיא פתח את דבריו במפגש עם הלוחמים במוצב ואמר: "אני מאוד שמח להיות כאן, אתם נמצאים פה במקום שהוא חשוב בצורה בלתי רגילה לביטחון מדינת ישראל. אני פה בביקור הראשון שלי כנשיא המדינה בשטח, בצה״ל, ובאתי לומר לכם תודה. אני מבקש להודות לכם, לכלל חיילות וחיילי צה"ל בערב ראש השנה".

יצחק הרצוג ליד כיפת ברזל (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
יצחק הרצוג ליד כיפת ברזל (צילום: קובי גדעון, לע''מ)


הנשיא סיפר ללוחמים על ביקור התנחומים שקיים אצל משפחתו של הלוחם בראל חדריה שמואלי ז"ל ואמר: "בראל נפל כגיבור. אל לנו שמחלוקות בתוכנו, בתוך החברה הישראלית, סביב אירוע כזה שהוא כואב וטראגי בצורה בלתי רגילה, ישמחו את האויבים שנמצאים מעבר לגדר שלנו". 

"אני מצדיע לכם. מדינת ישראל והעם כולו מאמינים בכם בצורה בלתי רגילה, ולא בכדי. אתם מספקים משמעות להגנת הבית והמולדת. יום יום, שעה שעה". התייחס הנשיא למצב והדגיש כי הוא מגבה באופן מלא את הרמטכ"ל, אלוף הפיקוד, המפקדים והחיילים.

הנשיא הודה לחיילים על עבודתם המסורה והדגיש: "אני מאחל לכולכם בריאות טובה, תשמרו על עצמכם, אנחנו מתפללים שתשובו בשלום ומודים לכם על המאמץ גם למלא את המשימה וגם לחזור בשלום הביתה. שתהיה זו שנה של שלום וביטחון, עשיה מבורכת ובריאות טובה- גם לכם וגם למשפחותיכם". 

במהלך הביקור הגיע הנשיא למוצב כיפת ברזל של הגנה אווירית ולאחר מכן המשיך את ביקורו בעוטף עזה בחניכת בית ספר "יגאל אלון" בעיר שדרות ונפגש עם ראשי המועצות של העוטף.