ניתוח נדיר להפרדת תאומות המחוברות בראשן התבצע ביום חמישי האחרון במרכז הרפואי "סורוקה" בבאר שבע. התאומות, בנות שנה, נולדו בבית החולים בחודש אוגוסט בשנה שעברה, כשהן מחוברות בראשן בחלק העורפי שלו. אביהן של התאומות סיפר הערב (ראשון) ל"חדשות 12" על החששות והפחדים שהתחלפו בתחושת השמחה וההקלה עם תום הניתוח, שעבר בהצלחה.

"אני מבסוט. פחדתי אבל עכשיו אנחנו מבסוטים", סיפר האב והוסיף: "הכל מצוין, אין להן כלום". על אי הוודאות שלפני הניתוח אמר "כל הזמן חשבנו איך זה ייצא, בגלל שהרבה היה מחובר, לא קצת". לסיום הודה לצוות בית החלים שהיה אמון על הניתוח הנדיר: "תודה רבה מהלב שלי".

בתוך כך סיפר ד"ר מיקי גידון, אחד הרופאים שהשתתפו בניתוח, על ההליך המסובך: "הגדרנו את זה כמבצע צבאי לכל דבר. בניתוח כזה צריך תיאום מושלם בין הצוותים. כל רגע חייב להיות בתיאום מושלם. בשנה שעברה כתבתי פקודת מבצע לתאומות מחוברות. נפגשנו עם ההורים שלהן והם נתנו בנו אמון. בנוסף קיבלנו את האמון של הנהלת המרכז הרפואי. בחרתי את הצוות לצאת איתו למלחמה ובחרתי מצוין. היה לי גם צוות יועצים חיצוני מארצות הברית שהתייעצתי איתו".

עוד סיפר ד"ר גידון, כי "לא חסכנו בשום דבר, לא ביועצים, לא בטכנולוגיות, לא בזמן ולא במשאבים. עשינו עשרות חזרות וסימולציות בשנה הזאת. תכננו את הפרדת כלי הדם המוחיים שחלקם משותפים וחלקם לא, את כל מפת הדרכים. נעזרנו במערך הדימות ב'סורוקה', כולם עמדו על הרגליים בשבילנו. כש היינו צריכים לעשות MRI וצנתור, כל האנשים עזרו לנו כדי לעשות מה שצריך. הכל היה זמין בכל רגע. קשה באימונים, קל בקרב. זו חוויה מאתגרת של פעם בחיים", סיכם.