מחשב הלפטופ גיימינג החדש של ASUS, ה-ROG FLOW X13, כל כך קטן וקל משקל, שהוא מאפשר לכם לקחת את חווית המשחקים שלכם לכל מקום בעזרת חיבור ה-XG Mobile eGPU (כרטיס גראפי חיצוני) שהופך את המחשב הקטן הזה למפלצת שמחברים לו את כרטיס המסך GeForce RTX 3080.

ה-FLOW X13 משנה את מה שחשבנו על מחשבי הגיימינג מבחינת גודל ומשקל, נכון שלוקח קצת זמן להתרגל לזכור לקחת את כרטיס המסך החיצוני, אבל לאחר כמה ימים לא חושבים על זה יותר מדי, פשוט מחברים ומשחקים. השינוי הזה מאפשר להקטין את מימדי הלפטופ בלי להקריב עוצמה.

עוצמה זה בדיוק הדבר שלא חסר למחשב הנייד הזה, שמצויד במעבד AMD Ryzen 9 5980HS,  כרטיס מסך פנימי NVIDIA GeForce GTX 1650 with 4GB GDDR6 ומסך 13.4 אינץ' עם קצב ריענון של עד 120Hz ורזולוציית FHD. המפרט הזה כשלעצנו כבר מספיק עבור רוב המשתמשים הכבדים, אבל גיימרים שרוצים לקחת את הביצועים לקצה לבטח יהנו מאופציית החיבור ל-RTX 3080, שבעוד שחיבור חיצוני פחות מהיר מגרסת המחשב הנייח, הוא עדיין נותן ביצועים מטורפים.

ה-X13 למעשה פיצל את המחשב הנייד לשני חלקים: נייד קטן ויחידת עיבוד גרפית אופציונלית, כשרוצים לקחת את המחשב לעבודה תוכלו להשאיר את היחידה בבית, וכשחוזרים חברו אותה ורוצו להשתולל בסייברפאנק, DOOM או אילו משחקים תובעניים גרפית שעולים בראש.

מבחינת עיצוב המכשיר יפיפייה, מארז שחור מאט עם עיצוב מעט עתידני שמאוד מחמיא למכשיר ונותן לו מראה יוקרתי. מסך ה-WXGA מאוד ברור, בגודל המתאים לעבודה וצפייה נוחה. הנייד שוקל רק 1.3 ק"ג ואם זה לא מספיק המסך מתהפך 360 מעלות כך שניתן להשתמש בו גם כטאבלט. הדברים הקטנים האלה מתחברים לשינוי גדול מאוד עבור חווית צריכת מחשבי הגיימינג.

גם מבחינת חיבורים לא יחסר לכם כלום בנייד, כולל USB-C, USB 3.2 ויציאת HDMI. עם זאת, אין תמיכה בסטנדרטים החדשים יותר של Thunderbolt 3 או 4. יש גם שקע לאוזניות והיציאה המותאמת אישית שאליה מתחברת תחנת העגינה של הכרטיס הגרפי החיצוני.ה-XG (יחידת העיבוד החיצונית) היא בגודל של ספר קטן וכוללת בתוכה את הכרטיס הגרפי, כניסת חשמל, יציאות DisplayPort ו- HDMI, Gigabit Ethernet וארבע יציאות USB 3.2 נוספות. חשוב להדגיש כי ניתן להשתמש בה רק כשספק הכוח מחובר, כך שזה אידיאלי יותר לשימוש ביתי, אבל כאמור זה לא בעיה להתנייד גם עם כל החבילה. עם זאת, כשאין צורך אמיתי עדיף להשאיר את היחידה החיצונית בבית.

השימוש הפיזי במחשב אף הוא מאוד נוח, המקלדת מוארת ב-LED עם כפתורים ייעודיים בחלקה העליון ששולטים בתכונות שונות כמו קול או הפעלת תוכנת השליטה של ה-ROG, ה-Armory Crate, שתעשה לכם סדר בביצועים. המקלדת גם מרווחת מספיק כך שמאוד נוח להקליד וכמובן לשחק.

מסך ה- 13.4 אינץ בהיר מאוד, ברור וחד. יש לו רזולוציית בהירות שיא של קצת פחות מ-300 ניט. המשמעות היא שלא תסתנוורו מאור השמש ובנוסף יש לו צבעים מדהימים והדבר בא לידי ביטוי במיוחד במשחקי פעולה כמו Doom או Assassins Creed, שרואים עד כמה אמיתי נראים נתזי דם או זרימת הנהרות.

גם מבחינת רמקולים, בניגוד למה שנהוג במחשבים ניידים, יש עוצמת ווליום לא רעה בכלל עם הרבה נפח ואפילו טיפה בס.

ה-RoG Flow X13 הצליח להשיג את מטרתו, שזה להציע למשתמש אופציה למשחקים ברמה גבוהה בבית ועדיין לאפשר לו חווית גיימינג איכותית כשהוא יוצא לדרך ומשאיר את יחידת העיבוד החיצונית בבית. תוסיפו לכך את הפיצ'רים הרגילים, החומרה החזקה והמסך המתקפל וקיבלתם מכשיר מאוד מגוון שיודע לעשות הרבה דברים ולספק כמה חוויות משתמש שונות. מחירו של המחשב הנייד, כולל הכרטיס הגרפי החיצוני, הוא 15,490 שקל.