אולימפיאדת טוקיו 2020 אומנם מאחורינו אבל זה לא אומר שהרוח האולימפית צריכה להיעלם מחיינו ו-Olympic Games Tokyo 2020 Game, המשחק הרשמי של האולימפיאדה מוודא שזה לא יקרה.

המשחק שפותח והופץ על ידי Sega מאפשר לנו לשחק לבד, עם חברים או מול מתמודדים רנדומליים באונליין במגוון רחב של התחרויות שכל כך אהבנו לצפות במשחקים האולימפיים, רק שהוא עושה את זה בצורה שיותר מתאימה לעולמות הפטנזיה מאשר הסימולציות, ולדעתי זה לא כזה נורא.

הכוונה היא שמי שיחפש ריאליזם, אימונים מפרכים לאתלטים כדי לשפר את היכולות והזמנים, או מין קמפיין או סטורי מוד, לא הגיע למקום הנכון. המשחק ישר מכניס אתכם למשחקים בבחירת דמות אווטר ונותן לכם לבחור באיזה ענף אתם רוצים להתחרות, בין אם בפעילות מקומית לבד או עם חברים, או אונליין, אבל חשוב לציין שמאוד מאוד קשה למצוא משחקים אונליין. עם זאת התחרויותיות, ומיד נגיע אליה בהרחבה, כל כך טובה ומעיינת גם כשאתם משחקים נגד ה-AI, כך שלמרות האכזבה הקלה שהייתה לי מאי היכולת להתחבר מספיק מהר עם עוד שחקנים מהעולם, זה לא הוריד לי יותר מדי מההנאה במשחק.

אחד הדברים החזקים בטוקיו 2020 זה שהוא לא לוקח את עצמו יותר מדי ברצינות, נכון שזה לא כמו משחקי הסוניק האולימפיים שיש לכם כוחות על, אבל כן תמצאו את עצמכם רצים 100 מטר או זורקים כדור ברזל במהירות ובמרחקים שלא תואמם את היכולות האנושיות, וזה בהחלט כיף.

אל תחשבו שבגלל שהנתונים אינם תואמים את העולם האמיתי שאין מדובר פה באתגר, תצטרכו להתמקצע וללמוד היטב את  מקשי השליטה והטיפים הקטנים כדי לשפר את הביצועים שלכם, כי המתחרים שלכם משתפרים ככל שאתם עולים ברמה ובשלב של התחרות.

טוקיו 2020 מציעה לא פחות מ-18 ענפים להתחרות בהם: ריצת 100 מטר, 100 מטר מכשולים, זריקת פטיש, קפיצה לרוחק, שחייה 100 מטר חופשי, 200 מטר שחייה, אופני BMX, טיפוס, מירוץ שליחים, בייסבול, כדורסל, כדורגל, כדור עף חופים, טניס שולחן, טניס, אגרוף, ג'ודו ואפילו ראגבי.

אין ספק שמדובר בכמות לא קטנה של משחקים ומספיק רחבה לכלול כמה תחומי עניין שונים כמו אתלטיקה, שחייה ואפילו ספורט קבוצתי. עם זאת לא בכולם זה עובד, בעוד הריצת 100 מטר, השחייה ואפילו הג'ודו מרתקים וממכרים, דווקא הספורט הקבוצתי המדולל (לעומת מה שהתרגלנו) מאבד עניין די מהר, כך לפחות הרגשתי לגבי הראגבי והכדורגל, בעוד שיש לציין לטובה את הבייסבול והכדורסל שנעשו בצורה מאוד חכמה.

גם מבחינת עקומת הלמידה יש הבדל בין המקצים, כך לדוגמא הג'ודו ידרוש מכם לזכור לא מעט כפתורים וללמוד לקרוא מצבים, בעוד שענפי האתליטקה לא ידרשו יותר מדי למידה אך המון מאמץ באצבעות. אם יש מי שחושבים שאתם הולכים לאסוף זהב אחר זהב תחשבו שנית, כל ענף מתחיל במוקדמות, עובר לחצי הגמר ואז הגמר, ואני מבטיח לכם שמה שיספיק לכם למוקדמות לא בטוח שייתן לכם אפילו מדליה בגמר, והמשחק עושה עבודה טובה בלצ'פר אתכם בטריקים ומכניקות חדשות ככל שאתם עולים שלב, מה שנותן סיבה להשקיע.

הסיבה הנוספת להשקיע היא אופציית הקוסטמיזציה המטורפת שאפשר לעשות לדמויות שלכם. חשוב לציין שבעולם הפנזטיה הזה אין משמעות למגדר, גברים ונשים משחקים זה לצד זה ואחד נגד השני, ויש לכם שליטה כמעט מלאה על איך הם נראה (גם מבנה פיזי) ומה שהם לובשים, וחלק מהאפשרויות שנפתחות ככל שאתם מתקדמים פשוט משגעות וכוללים חליפות חלל, טוקסידו, בגדי ים משונים ואפילו אפשרות להתחפש לסוניק.

מבחינה ויזואלית המשחק יפיפייה, האווירה באצטדיונים לצד התלהבות הקהל בהחלט מוסיפה לווייב הכללי של המשחק, עם זאת לא הושקעה כמעט עבודה מבחינת פרזנטציה בתחום האודיו ומלבד הצגת האתלטים זה מרגיש כמו לראות שידור פיראטי בלי קריינים, וחבל.

בשורה התחתונה, למרות האכזבה מהאונליין, טוקיו 2020 הוא משחק מאוד מהנה שמתאים לכל המשפחה עם מספיק תחרויות ואתגרים להחזיק אתכם לא מעט זמן על המגרש או עמוק בבריכת השחייה. עותק המשחק התקבל על ידי עדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של המשחק טוקיו 2020 בישראל.