גורם בכיר בשב"ס התייחס הערב (שני) לבריחת ששת האסירים הבטחוניים מכלא גלבוע בצפון ואמר כי "המאמץ המרכזי כרגע הוא לסייע לכלל הכוחות להשיב את האסירים לכלא. בין הפעולות שנעשו מאז הבוקר היו גם פעולות ניוד אסירים, אשר מטרתן לפרק את גורמי הכוח של הג'יהאד האיסלמי בכלא הישראלי, המהלכים מבוצעים בכל מתקן בו יש אסירים ביטחוניים".

עוד הוסיף הגורם כי "כרגע ישנם גם מאמצים לדלות מידע מאסירים נוספים בכלא, כמו גם אינפורמציה ממצאים שנאספו תוך כדי הפעילות בגזרה. לדבריו, נציבת שב"ס קטי פרי "לא תשקוט ולא תנוח עד שהאסירים יאותרו וישובו למאסר".

לאחר שנשאל איך ייתכן שבתא אחד היו מספר אסירים בעלי דירוג גבוהה בסכנה לבריחה, השיב הגורם: "יש מספר רב של אסירים שהם בסיכון גבוה לבריחה, במיוחד בקרב האסירים הביטחוניים. האירוע עדיין נמצא בתחקיר, הדבר המרכזי הוא למצוא את האסירים". על פי הגורם, בשלב זה עדיין מתבצעת חקירה סביב הפיר דרכו ברחו האסירים, על מנת לנסות ולהבין כמה זמן הם עמלו על חפירתה.

לסיום, הוא טען כי בשב"ס נערכים כעת לביצוע פעולות נוספות בתוך בתי הכלא, תוך היערכות לאפשרות של הפרות סדר: "יש פעולות משמעותיות מול אסירים ביטחוניים, אני מעריך שיהיו הפרות סדר, אולי אף תקיפה של אנשי סגל, ברמה כזו או אחרת. כחלק מניוד האסירים, אני מעריך שיהיו ניסיונות לחיכוכים". "יש כרגע ניוד של מאות אסירים ביטחוניים, האגף שממנו הבריחה בוצע פונה, וכרגע אין כוונה להשיב אליו את האסירים שפונו", סיכם הגורם.