מחדל רודף מחדל: במשך חמישה חודשים חפרו האסירים הביטחוניים את המנהרה, שהובילה אל מחוץ לחומה, כך עולה מממצאים ראשוניים של תחקיר המשטרה בעקבות אירוע בריחה של ששת האסירים הביטחוניים הבוקר (שני) מכלא גלבוע שבצפון הארץ. על פי הערכות המשטרה, חלק מהאסירים שנמלטו נמצאים כבר עתה בשטחים, או בירדן או בשטח לבנון.

הפרטים עלו הערב בשיחה בחפ"ק המשטרתי לאחר בחינה ראשונה של ממצאי החקירה, זאת בניגוד לנטען על ידי בכירים בשירות בתי הסוהר, לפיהם מדובר בחלל שקיים מתחת לשירותים מהתא החוצה, ואשר הופרכו כבר עתה.

אם לא די בכך, הסוהרת שעמדה במגדל התצפית נרדמה, אך זהו לא הסוף עדיין. גם הסוהרים שישבו מול תשעה מסכי הפלאזמה ואמורים היו להסתכל על העולה ממצלמות האבטחה, לא זיהו את המתרחש בשל חוסר תשומת לב ובעצם "סייעו" ברשלנותם הרבה לבריחה המסוכנת של האסירים. מעדויות שנגבו וממצלמות אבטחה עלה כי לאחר שהתרחקו כשלושה קילומטרים ממבנה הכלא, עלו האסירים על לפחות רכב אחד שהסיע אותם מהמקום. במשטרה אומרים: "הם הסתייעו בסייענים מבחוץ, ככל הנראה יותר מסייען אחד".

נציין כי כוחות גדולים של משטרה, שב"כ, צה"ל, יס"מ, ימ"'מ ומג"ב פרוסים ברחבי הארץ במטרה למנוע שני תרחישים אפשריים: הראשון - בריחה של אסירים אלו אל השטחים או אל ירדן. השני - ביצוע פעילות חבלה עויינת.