אישה עם מקרה לא שגרתי הופיעה בבית החולים שבמחוז נאן בסין, במסגרתו טענה כי לא ישנה לילה אחד כבר כ-40 שנה. לי ז'אנינג, שחיה עם בעלה ללא ילדים, חשפה את סיפורה ההזוי בפני התקשורת המקומית והצליחה להדהים את העולם, בזמן שתושבי הכפר בו היא מתגוררת הפכו אותה ל"רוח הקדושה" של המקום. היו רבים בדרך שפקפקו בטענותיה, אך חלק גדול מהם החליט לבחון מקרוב את העניין והופתע לגלות שהיא דוברת אמת. 

אחרי שהלילות הלבנים הפכו את ז'אנינג לסלב מקומי, שכניה החליטו להצטרף אליה ולהישאר איתה ערים כל הלילה כדי לראות איך היא מצליחה לתפקד. ככל שהבוקר התקרב חלק נרדמו וחלק פרש לביתו, אך ז'אנינג נותרה ערנית לגמרי. גם בעלה, ליו סוקווין, אישר שמעולם לא ראה את אשתו ישנה, כאשר לטענתו במקום לישון היא מנקה את הבית, צופה בטלוויזיה או משחקת בקלפים.

הבעל המודאג, שהחליט לנסות למצוא פיתרון לבעיה, רכש לאשתו בהתחלה כדורי שינה שיטפלו בנדודי השינה, אך גם אלו לא עבדו. במשך שנים השניים הסתובבו בין רופאים שונים במטרה למצוא את התרופה או ההסבר לסיטואציה המוזרה, עד שלאחרונה התשובה הגיעה. מרכז השינה בבייג'ינג הסביר כי ז'אנינג אכן ישנה, פשוט בדרך מאוד משונה. בזמן שדיברה עם בעלה, המומחים הבחינו שעיניה האטו והיא למעשה נרדמה, על אף שעדיין דיברה איתו. עם זאת, בדיקה נוספת עם צג גלי המוח הראתה שעיניה לא היו עצומות יותר מעשר דקות ביום. המרכז השינה טענו כי התופה המוזרה מקורה באופן בו הגוף פעיל בזמן שהמוח ישן.