דובון לא-לא: הן ידועות לשמצה בערכן התזונתי הנמוך, מלאות בצבעי מאכל ובסוכר לבן, אבל הן עדיין אחד הממתקים האהובים על הישראלים - מה הופך את סוכריות הגומי לכל כך גרועות? הדיאטנית המומחית של 103FM, ד"ר מאיה רוזמן, שוחחה על הנושא עם אחד מהמאזינים, שהתפלא על כך שהיא המליצה על אכילתן של סוכריות גומי באחת התוכניות הקודמות.

רוזמן מיד מיהרה לתקן את הטעות, והסבירה שכלל לא המליצה על סוכריות גומי רגילות, אלא על תחליפי הוויטמינים לילדים שמכילים ברזל ורכיבים נוספים שמתקבלים "בברכה" אצל ילדים שלא רוצים לצרוך את אבני הבניין התזונתיות האלו דרך מזון מן החי או הצומח. "הנחשי גומי האלה, והפסי גומי האלה עם כל הצבעי מאכל זה בערך הדבר הכי-הכי לא בריא שאפשר להכניס לגוף", הפצירה במאזין המבולבל.

"אני עוד לא ראיתי דבר כזה, כל כך כל כך רעיל, עוד לא פגשתי דבר כזה רעל", הוסיפה במניפסט נגד הממתקים הצבעוניים. "הצבעי מאכל האלה שיש שם, אין שום הבדל בינו לבין צבע שצובעים איתו את הקיר, שום הבדל. זה כמו לקחת כפית צבע לקיר, לערבב את זה באוכל ולהגיד 'אני אוכל את זה כי זה צבע מאכל'. זה נורא ואיום. זה זבל, אין שם כלום חוץ מגומי שחוסמים את המעיים, צבעי מאכל וסוכר לבן - שם כל הרעלים מרוכזים".

המאזין הסביר לה שהוא הלך בשוגג לחנות הממתקים וניסה לקרוא על האריזות של ממתקי הגומי אם יש ברשימת המרכיבים גם ברזל וויטמינים, כפי שהבין ממנה. רוזמן ציחקקה ואמרה שהיא כלל לא התכוונה לכך, והמאזין בתגובה ביקש ממנה בנימוס בפעם הבאה להיות קצת יותר מדויקת בדברים שהיא אומרת למאזינים.