ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס הערב (חמישי) לעומסים הכבדים במתחמי בדיקות הקורונה. ראש הממשלה אמר כי בשיתוף פעולה עם שר הבריאות, ניצן הורוביץ, הוחלט על נקיטת מספר פעולות באופן מיידי על מנת לטפל בבעיה. החל מהיום יפעלו כ-130 צוותי בדיקה, במקום 115. המשמעות היא הגדלת מספר הנבדקים ל-5,000 איש מדי יום. 

כמו כן, כלל קופות החולים התבקשו ליטול חלק במאמץ וראשי רשויות קיבלו הקצאה מיוחדת של כחצי מיליון ש"ח להפעלת סדרנים במתחמי הבדיקות. "המדיניות שלנו היא קיום שגרת חיים מלאה לצד זן הדלתא. זה דרש מאיתנו להוציא לפועל את מבצע החיסונים, ואת זה ביצענו, ובנוסף לקיים התאמות ולפעול בגמישות. אם יש תקלות, אנחנו מתקנים אותן ומוצאים פתרונות", אמר רה"מ בנט. 

"אנחנו חוגגים את חגי תשרי עם המשפחה, בלי סגר, כאשר הילדים בבתי הספר והמשק פתוח. זה מאמץ גדול שמחייב אחריות מהצד שלנו, וסבלנות מצדכם, הציבור", הוסיף. 

מוקדם יותר, תקפו בליכוד את העומסים במתחמים. "מחדל מיותר. אין סיבה שאזרחים ימתינו שעות ארוכות לבדיקות קורונה. ממשלת בנט שאמרה שהיא 'מכילה מתים' עכשיו גם מכילה תורים - ואזרחי ישראל נאלצים לשלם את המחיר", נמסר.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הערב כי ביממה האחרונה אובחנו 3,251 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה. מספר החולים הקשים עומד על 685, מספר הנפטרים מפרוץ המגפה עלה ל-7,303 ומקדם ההדבקה ירד ל-0.83.