117 מהשבים ארצה מאומן שבאוקראינה אומתו כחולי קורונה, אשר ככל הנראה זייפו את תוצאות הבדיקות שלהם במטרה לעלות על הטיסה ארצה. עם חזרתם ארצה, החל מאמש, התקבלו על ידי שוטרי משטרת ישראל ונציגי רשות ההגירה והאוכלוסין, אשר בודדו אותם לשם העברתם באמבולנסים לבתיהם.

בנוסף, הם זומנו לחקירה בגין מרמה וזיוף והפצת מחלה בנסיבות מחמירות. מדובר בעבירות פליליות חמורות, היכולות להגיע לכדי עונשי מאסר של עד חמש שנים. כל הנוחתים המאומתים יתייצבו לחקירה במשטרת ישראל בתום עשרת ימי החלמתם ולכולם יפתחו תיקים פליליים בגין עבירה זו, זאת לאחר שהוחלט על החמרת המדיניות בנושא.

חשוב לציין כי לכל אורך שלבי הטיסות לאוקראינה לרגל חגי תשרי התבצעו שיח והסברה ממוקדים לטסים, אשר הבהירו את תקנות הקורונה וכי כל חסיד המבקש לשוב ארצה חייב בתוצאת שלילי בבדיקת PCR בעמדת מד"א שבאומן. מהנתונים העדכניים עולה, כי עד כה 13.5% מהנבדקים בעמדות אלה, אשר ביקשו לשוב ארצה, אובחנו כחיוביים.

במהלך היום, ועד כניסת השבת, אמורות להגיע עוד 20 טיסות מאוקראינה, כאשר במשטרה וברשות ההגירה ממשיכים במאמצים לאתר במידה וישנם חולים נוספים אשר זייפו את תוצאותיהם.