אחרי מצוד של חמישה ימים - ארבעה מששת האסירים הביטחוניים שנמלטו מכלא גלבוע נעצרו בתוך שעות ספורות. כך חלה התפנית בחקירה והמצוד שהוביל ללכידת האסירים, שלב אחרי שלב. 

אתמול בשעות הצהריים חלה התפנית הראשונה, כאשר צוותי החיפוש הגיעו אל השטחים הפתוחים באזור בלפוריה שבעמק יזרעאל, שם איתרו חפצים שנבדקו על ידי כוחות הזיהוי הפלילי. 

אמש בשעות הערב, כמה שעות לאחר מציאת החפצים, התקבל מידע מאזרח בנצרת, מרחק של כ-30 דקות הליכה מהמקום בו נמצאו החפצים, ולפיו פגש בשני חשודים שביקשו ממנו אוכל וניסו להסתיר את פניהם.

כוחות משטרה שהיו דרוכים וערוכים באזור הגיבו בבהילות ותוך דקות בודדות פגשו באזרח, קיבלו ממנו מידע והחלו בכוחות מתוגברים לסרוק את האזור. נצרת נכנסה למצוד ובתום שעה הצליחו שוטרי היס"מ של המחוז הצפוני ללכוד שניים מהמחבלים, מוחמד עראדה ויעקב קאדרי, בסביבות השעה 22:00.

השניים הובלו לחקירה בשב"כ ומאותו רגע המשיכו הצוותים בחיפושים ובסריקות, כאשר כל בדל מידע סייע לצוותים להרכיב פאזל שהוביל בסופו של דבר למעצרם של שני האסירים הנוספים, מחמוד עראדה וזכריה זביידי. בהערכות מצב שקיימו הכוחות עלתה ההערכה לפיה האסירים שוהים באזור הצפון כאשר הפעם המוקד היה אזור אום אל גאנם.

במהלך הלילה, ללא מידע מוקדם אלא מתוך פעילות יזומה של הכוחות המשולבים תוך סיוע ברחפנים, הגיעו לוחמי ימ"מ אל מקום המסתור שם שהו זביידי ומחמוד עראדה. השניים נמצאו מסתתרים בחניון למשאיות באום אל גאנם, סמוך מאוד לכפר שיבלי שבמורדות המזרחיים של הר התבור. 

לוחמי הימ"מ הודיעו להם על מעצרם, זביידי ניסה להתנגד למעצר אולם לא יכל ללוחמי הימ"מ שהכניעו אותו וכבלו אותו באזיקים יחד עם חברו לבריחה עראדה. השניים נמסרו לכוחות השב"כ והובלו לחקירה.

נבהיר כי עתה עסוקים הכוחות בהמשך החיפושים והמרדף אחר שני הנמלטים האחרונים, אם כי לפי הערכת המצב שמובילה את החקירה לא מן הנמנע כי הם התפצלו. מקום הימצאם לא ידוע בשלב הזה ושהותם בשטח ישראל מוטלת בספק.