בתום מצוד בן חמישה ימים הצליחו צוותי החיפוש לאתר ולעצור ארבעה מתוך ששת המחבלים שברחו מכלא גלבוע בתחילת השבוע. מפקד מרחב העמקים, תנ"צ שמעון בן שבו, סיפר על מבצע החיפושים הקדחתני ועל הרגעים שחלפו מאז הבריחה ועד ללכידת המחבלים: "הם הבינו שאנחנו סוגרים עליהם מכל כיוון אפשרי".

"אדגיש ואומר שאנחנו עדיין בתחילת הדרך ולא בסופה ויש לנו עוד עבודה ארוכה", הדגיש בן שבו בפתח דבריו. "לגבי האירוע, מתחילים את המרדף הזה בשני האחרון, משם מתחילה להתגלגל מערכת של מצוד. אנחנו רותמים את כוחות הביטחון של המדינה, משטרה, שב"כ, משמר הגבול, צה"ל".

הוא סיפר: "מבחינת הנוהל באירוע מהסוג הזה אנחנו מקימים חפ"ק משולב באחריות המשטרה ויוצאים למבצע באחריות לאומית ממש. יש הערכות מצב בראשותו של מפקד המחוז. ככל שחולפים הימים אנחנו מבינים יותר מה צריך לעשות הלאה".

"המחבלים הבינו שאנחנו סוגרים עליהם מכל כיוון אפשרי", אמר. "היה לנו חשד שהיה להם ניסיונות להשיג רכב. למרות פרסומים שונים הנחת העבודה שלנו הייתה מההתחלה שהם בתוך הארץ. חסמנו בפריסת כוחות חסרת תקדים את קו התפר לכל אורכו עם היערכות גבוהה במיוחד שבוצעה על ידי כוחות צה"ל. זה סייע מאד לבצע את החיפושים".

בהמשך סיפר על התפנית שחלה בחיפושים עם מציאת החפצים אמש: "מציאת התיקים באזור בלפוריה, עקבות נעל שנתפסו באזור נאורה, הם היו סימנים מעידים שהאסירים נמצאים באזורנו". 

הוא הוסיף: "התיקים בבלפוריה אותרו בעקבות עירנות של שוטר מתנ"א שהיה בתורנות לילה והוא רואה דמויות שחוצות את הכביש, הוא פועל ומגיב בניסיון להתחקות אחר החשודים אולם השניים נמלטים בחסות החשיכה. בשעות הבוקר אנחנו מכניסים כוחות פנימיים ואכן מוצאים פריטים בשטח. בתוך התיקים הייתה כמות של סיגריות גדולה שנרכשה בקנטינה בכלא, בגדים וחפצים אישיים . אנחנו מניחים שהזוג הזה שחלף במקום ייתכן והתפצל אבל אנחנו ממשיכים בחיפושים".

עוד אמר: "הייתה עירנות אזרחית הראויה לציון ובדקנו כל מידע שהגיע. בנצרת קיבלנו הודעה לקונית על שני חשודים ובמשך כ-45 דקות ביצענו חיפושים, ובסוף המרדף הזה היו לנו את שני האסירים הראשונים ביד".

על לכידתו של זביידי אמר: "התחלנו לגייס כוחות לכיוון הר נצרת והר תבור כי אנחנו מבינים שישנם חשודים באזור. היו הודעות שקיבלנו. אזרח שהתנהל עם רכב שטח ראה שני אנשים שנראו לו חשודים, ניהל איתם שיחה קצרה שעוררה את חשדו והוא דיווח על כך למשטרה".

"חוקרי שב"כ המשיכו בחקירה לעומק. מצאנו עקבת נעל שבאופן כמעט מדויק הזכירה לנו את אחת העקבות שאיתרנו כבר בראשית החיפושים.  מדובר בהרבה מאד סבלנות ובתום שעות של חיפושים רשמנו בינגו נוסף אבל יש לנו עדיין להשלים את המשימה למרות שגם כעת התחושה היא של סיפוק עצום". 

הוא הוסיף: "אחרי התפיסה של השניים הנוספים, הייתה תחושת הקלה קצרה ואז מיד לאחר מכן הערכת מצב חדשה , סיעור מוחין עם הכוחות בשטח של הצבא ושב"כ. חדר עמוס בחשיבה נטול אגו וזה בהחלט מפתח להצלחה".

בן שבו סיכם: "בידי כוחות הביטחון המנהלים את החיפושים יש סוג אינדיקציה שאחד האסירים הנמלטים עבר לשטחי הרשות, אולם, זה לא במאה אחוז ולכן הכוחות ממשיכים בכל הכח כדי להביא למעצרם גם של השניים האחרונים. בכל מקרה, אם יצטרכו להפעיל כוחות בשטחי איו"ש אזי שם תהיה התגובה קשה כנראה ומדובר כבר באירוע מסוג של לחימה".