חברת הקואליציה שרן השכל (תקווה חדשה) אמרה היום (שבת) באירוע "שבתרבות" בכפר יונה כי יש "להחיל ריבונות ביהודה ושומרון", זאת מכיוון ש"ההיסטוריה הוכיחה פעם אחר פעם שלא ניתן לחיות בהסכמי שלום יחד איתם, הם לא מעוניינים בכך". 

אמירתה של השכל מגיעה על רקע בריחתם של ששת האסירים מבית הכלא הביטחוני גלבוע והתסיסה הפלסטינית שהגיעה בעקבות כך. "הסכסוך שלנו עם הפלסטינים, העומק שלו הוא תרבותי ודתי ולכן לא משנה כמה ננסה לפתור את זה על ידי פתרונות טריטוריאליים זה לא יעזור", הוסיפה.

היא ציינה את הבעיה שטמונה לשיטתה אצל הפלסטינים, והיא ההנהגה: "הבעיה היא השלטון שלהם, ההנהגה המושחתת שככל שהיא דורסת אותם ומשאירה אותם מדוכאים יותר היא רוצחת אותם בעצמה. אף אחד לא יכול להפגין ולבטא את עצמו, הצעירים ב-45% אבטלה, למה ההנהגה לא קוטלת את זה? מחמוד עבאס בונה לעצמו ארמון ב-15 מיליון שקל ברמאללה כשיש 45 אחוז מהצעירים באבטלה".

"לא תקום בעשורים הקרובים הנהגה פלסטינית ראויה שמסוגלת באומץ להוביל את הפלסטינים, ולכן בלית ברירה אני נשארת עם אופציה אחת - להחיל ריבונות ביהודה ושומרון, סיכמה.

כזכור, בעקבות ההרכב המגוון של הקואליציה הנוכחית, ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר בראיון ל"ניו יורק טיימס" בעת ביקורו המדיני בארה"ב כי "הממשלה הזו לא תספח ולא תקים מדינה פלסטינית, כולם מקבלים את זה. אני ראש ממשלת כל הישראלים, ומה שאני עושה עכשיו הוא למצוא את האמצע - איך אנחנו יכולים להתמקד במה שאנחנו מסכימים עליו".