לפני 20 שנה התרחשה מתקפת הטרור הגדולה ביותר שידע העולם. 19 אנשי ארגון הטרור אל קאעידה חטפו 4 מטוסי נוסעים והוציאו לפועל את פיגועי הטרור. אירועי ה־11.9 גבו את חייהם של 2,977 בני אדם ויותר מ־6,000 נוספים נפצעו. שדרי 103FM נזכרו היכן מצאו את עצמם כשנודע להם על האסון הכבד.

בן כספית, שחי בניו יורק במשך 4 שנים, שיתף: "מגדלי התאומים עמדו לי בוויטרינה, ראינו את תמונת הנוף שלנו מתפרקת בשידור חי", אמר, "כששידרו את הכניסה של המטוס השני בבניינים, כולנו היינו בטוחים שמדובר בשידור חוזר. אף אחד לא האמין שזה באמת קורה - אירוע בלתי נתפס". 

"אני חזרתי מארצות הברית וב־11 בספטמבר הייתי באולפנים של נווה אילן", שיתפה רבקה מיכאלי, "פתאום נכנסה המאפרת וסיפרה שנכנסו מטוסים בבנייני התאומים. קיבלנו את כל הדיווחים והבנו שקרה דבר איום. עוד לא שיערנו כמה הוא נורא". כמוה, גם את רון קופמן האסון תפס סמוך לחזרתו לארץ: "עזבתי את ארה"ב שלוש שעות לפני - מאז לא הייתי שם 20 שנה".

אראל סג"ל סיפר כי היה באמצע משחק מחשב כשקיבל שיחת טלפון מאשתו: "היא אמרה לי לפתוח את הטלוויזיה. כשפתחתי, בדיוק ראיתי את הבניין השני קורס. לקח לי זמן להבין את גודל האירוע. זה היה חלק מיריית פתיחה לעולם החדש שנכנסנו אליו". 

20 שנה עברו - הטרור עדיין נשאר
"באותו יום היו לי תמונות יוצאות דופן והייתי צריך לפתוח את 'ערב חדש' בשעה 17:00", שיתף גיא פלג, והוסיף: "עורכת התוכנית אמרה לי באוזנייה שמערכת החדשות קיבלה דיווח קטן על מטוס שנכנס בבניין בניו יורק - משם ההמשך ידוע".

כמו גיא, גם את ניסים משעל וגולן יוכפז תפס הדיווח במהלך יום עבודתם. "יצא לי לצפות בשידור חי באסון התאומים", סיפר משעל, "הכנתי את התוכנית ומדי פעם הרמתי את העיניים לעבר הטלוויזיה. לפתע ראיתי מטוס נכנס בבניין הצפוני וכעבור זמן קצר ראיתי את המטוס השני מגיע ונכנס גם הוא - הייתי עד ברגעים אלה לאסון הטרור הגדול ביותר שהיה באנושות". 

"הייתי בחדר החדשות בגל"צ ואז הגיעו דיווחים ראשוניים על מטוס שחדר לתוך אחד הבניינים", נזכר יוכפז ברגעים לפני השידור כשנודע לו על הפיגוע, "ישר רץ לי בראש כי מדובר באירוע טרור, למרות שבאותם הרגעים עוד לא ידעו. שנה אחרי האירועים נסעתי לסקר את יום השנה, ראיתי את הבור הנפשי והפיזי. הבנתי עד כמה גדולה הצלקת בעולם".

לעומתו, את דידי הררי הבשורות תפסו לאחר השידור: "סיימתי ב־16:00, נכנסתי לחדר ההפקה ברדיו וראיתי בטלוויה בניין מעלה עשן. היה כתוב שם משהו על מטוס שנכנס בבניין, ואני אומר: 'מה? זה היה ברור שזה יקרה בגלל הבניינים הגבוהים'. בעודי מסתכל, אני רואה מטוס נוסף נכנס במגדל השני. אז אמרתי שזה לא הגיוני, שזו טעות", סיפר והוסיף כי מדובר ב"התקפת הטרור הגדולה ביותר שקרתה אי פעם. 20 שנה עברו מאז - אבל הטרור עדיין נשאר".

את ענת דוידוב הדיווחים תפסו במהלך ביקור קרוב משפחתה שהיה מאושפז באיכילוב: "נסעתי כמדי יום לבקר את דודי שחלה", שיתפה. "השעה בארץ הייתה 09:00, בארה"ב זה 16:00, ובדיוק אז נכנס המטוס הראשון במגדל התאומים. נכנסתי לפיצוצייה קטנה ובעל המקום אמר לי 'שמעת מה קרה? נכנס מטוס בתאומים'. עניתי שלא יכול לקרות דבר כזה. אף אחד לא האמין". ענת גם נזכרה איך לפני כמה שנים הייתה במגדלים בעצמה.