חיל האוויר תקף הלילה (בין שבת לראשון) מטרות בצפון ובמרכז רצועת עזה. בנוסף, על פי מקורות פלסטיניים, דווח כי אש כבדה נורתה לעבר המטוסים הישראלים. התקיפה של חיל האוויר בוצעה לאחר שמוקדם יותר אמש, רקטה נורתה לעבר העיר שדרות ויישובי העוטף.

מדובר צה"ל נמסר כי "מטוסי קרב ומסוקי קרב תקפו הלילה מטרות חמאס וביניהן: מתחם צבאי ובו מספר סדנאות תת-קרקעיות לייצור רקטות של ארגון הטרור חמאס, מתקן אימונים צבאי של הארגון, מחנה צבאי ובו אתר לאחסון אמצעי לחימה וכן מנהרת טרור של הארגון".

יעדים של חמאס שהותקפו על ידי חיל האוויר (צילום: דובר צה''ל)
יעדים של חמאס שהותקפו על ידי חיל האוויר (צילום: דובר צה''ל)

קודם לכן, דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עביידה, התייחס לאירועים האחרונים ובהם לכידת ארבעת האסירים הביטחוניים שנמלטו מכלא גלבוע, ואמר: "האסירים שנמלטו יעמדו בראש רשימת המשוחררים שתדרוש חמאס בעסקת האסירים הבאה".

מדובר ביום שני רצוף של ירי לעבר הדרום. אתמול בלילה, בתגובה לירי, מטוסי קרב ומסוקי קרב של חיל האוויר תקפו יעדים של חמאס ברצועת עזה, ביניהם עמדה המשמשת לירי מקלעים, אתר אחסון הממוקם בסמוך לבית ספר ומסגדים, וכן מתחם צבאי של הארגון בו ממוקם מפעל המשמש לייצור בטון למנהרות טרור, ונמצא בסמוך לאתרי תרבות. כך נמסר מדובר צה"ל. 

אלון דוידי, ראש עיריית שדרות, ומי שהוצב במקום השלישי ברשימת ימינה בבחירות האחרונות, מתח ביקורת חריפה על הממשלה ועל העומד בראשה: "כשאין תגובה לירי לעבר שדרות לפני מספר שבועות, כשמחבל שרצח את הלוחם הגיבור בראל ז"ל מסתובב חופשי ברצועה וכשמחבלים בורחים מכלא בישראל - המשמעות היא אחת: חמאס וג'יהאד לא משתלטים על האירועים, הם מנהלים אותם וקובעים את הטמפרטורה באזור".

"עם פתיחת השנה אנו מתפללים ודורשים שראש הממשלה בנט, שר הביטחון גנץ ושאר חברי הממשלה יתעשתו ויבינו שמחבלים צריך לחסל, צריך לחסל את המחבל שרצח את בראל ז"ל וצריך לפגוע בראשי ארגוני הטרור בעזה. נט וגנץ - תחזירו את השקט ותחושת הביטחון לתושבי שדרות ועוטף עזה", הוסיף.