לא רבים יודעים על איש המסתורין שמטוסו הפרטי התרסק, כשהיה יועצם של נשיאי קניה ואוגנדה. הוא היה שר חקלאות, סוחר נשק, טייס, איש ביון, צייד ודייג חובב. על פי פרסומים זרים, הוא גם האיש שעזר ללוחמי סיירת מטכ"ל במבצע אנטבה ב־1976, בעת חניית הביניים, ובעת תדלוק מטוסי חיל האוויר שנחתו על אדמת אוגנדה.

על פועלו עבור קהילת המודיעין הישראלית הוענק לו "אות יקיר הסתר", אות שמוענק ליהודים וללא יהודים, שסייעו בהתנדבות וללא תמורה למבצעים חשאיים של ישראל, לעתים תוך סיכון חייהם וחירותם.

הוא נולד בדרום אפריקה. במלחמת העולם השנייה הצטרף לחיל האוויר הדרום־אפריקאי, ומשם עבר לשרת בחיל האוויר המלכותי הבריטי, שם פעל בזירות של צפון אפריקה, הים התיכון ואירופה. על פעילותו הוא זכה באות "צלב התעופה המצוינת".

בסיום שירותו הוא עבר להתגורר בקניה, שהייתה באותה תקופה מושבת כתר בריטית, שם הפך לחוואי מצליח. בהמשך הוא ניהל שתי חברות תעופה, בהן חברת התעופה הלאומית של קניה. הוא היה פעיל גם בפוליטיקה של קניה, ולאחר שזו קיבלה את עצמאותה הוא התמנה לשר החקלאות ושימש חבר בקבינט הקנייתי. הוא הפך לאיש קשר בין הממשל המקומי לממשל בבריטניה ונהג לטוס בקביעות בין קניה ואוגנדה.

בינואר 1976 היה אחראי לסיכול פעולת טרור פלסטינית נגד מטוס של אל על שעמד להמריא מנמל התעופה בניירובי כשהוא עמוס נוסעים.
במאי 1978 הוא נפגש עם נשיא אוגנדה אידי אמין ולאחר מכן עלה על מטוס קל שאמור היה להחזיר אותו לקניה.

זמן קצר לפני שהמטוס המריא, קיבל חבילה מאמין כהוקרה על שירותיו הטובים. לאחר שדלת המטוס נסגרה, אירע במטוס פיצוץ עז וכל נוסעיו נהרגו. ההערכה הייתה שאמין ביקש לנקום על סיועו המדווח של איש המסתורין בהוצאתו לפועל של מבצע אנטבה. בסמוך לצומת בית רימון יש חורשה שנושאת את שמו.

אתם מוזמנים לגלות: מי האיש?

פתרון החידה הקודמת:
האיש שהקים בקליפורניה חברת תעופה שרכשה מטוסים מעודפי מלחמת העולם השנייה, שיפצה אותם והבריחה אותם לארץ ישראל דרך אירופה, הוא אל שווימר, ממקימי התעשייה האווירית.