אלון דוידי ראש עיריית שדרות שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז על הרקטה שנורתה אמש לעבר עירו, ותקיפת צה"ל שהתרחשה במהלך הלילה. בראשית הראיון ב-103FM, דוידי תקף את מדיניות הממשלה בנושא: "ילדים ישנו בממ"דים, צה"ל כנראה יורה למקומות ללא מחבלים כי לא שמענו על מחבלים שנפגעו או נהרגו, והם ממשיכים להסתובב חופשי".

לדבריו, הכתובת של כל מי שמהווה איום על אזרחי המדינה ויורה לכיוונם, כל מחבל שהוא בן מוות ויש לו דם על הידיים ומעורב בפגיעה ורצח של יהודים צריכה להיות ברורה - חיסול. "תושבי שדרות ועוטף עזה נמצאים בסכנה מיידית לירי של רקטות שכוונתן להרוג, ואנו רואים את המחבלים שנמצאים בעזה שממשיכים לחיות", הוסיף, "הלוחם שחיסל של הלוחם הגיבור בראל מסתובב חופשי, וכך גם משפחתו וביתם לא נפגע".

"השרים למדו משפט - מדינת ישראל תגיב במקום ובזמן הנכון", הוסיף, "אין הרתעה וחמאס שולט בקצב האירועים - לפיו העסק יבער או יירגע,  וחבל. אנו בשנה חדשה, למה אנו צריכים לעבור את זה עוד שנה". הוא הדגיש כי "אנו מדורדרים במצב הביטחוני, יכול להיות שהתמונה של אדם שגר בשדרות או בעוטף שונה, אך אני לא מכיר הגדרה אחרת לכך שילדים ישנים בממ"ד כדי לשמור על חייהם. תושבים אלה הם כמו תושבי ירושלים ותל אביב, שירי עליהם הוביל למבצע".

ירי ארטילרי לעבר רצועת עזה במבצע שומר החומות (צילום ארכיון: רויטרס)
ירי ארטילרי לעבר רצועת עזה במבצע שומר החומות (צילום ארכיון: רויטרס)

הוא הדגיש כי "צריך לחסל מחבלים ורק מבצע משמעותי וחזק יביא לפגיעה בהם ובתשתיות הטרור, ולשקט לטווח ארוך". לדבריו, שומר החומות היה מבצע כירורגי. "אני שמח שתפסו את אותם האסירים ומקווה שיתפסו את כולם, אך רבאק, תחילת שנה - תתאפסו על עצמכם, יש פה אזרחים שאתם סומכים רק על הציונות והמחויבות שלהם", המשיך ותקף, "השתגענו לגמרי? הצבא האדיר שמדינת ישראל משקיעה בו מיליארדים בשביל מה, בשביל לעלות מטוס שיטיל פצצה על דיונה?".

דוידי התייחס לרקטה שנורתה אמש לעבר עירו, ואמר: "אף אחד לא הרים לי טלפון מהצד השני, רק כיפת ברזל הגנה עלינו. ממשלת ישראל, ראש הממשלה, שר הביטחון ושאר שרי הקבינט נותנים אשראי מוחלט למחבלים שיורים עלינו. לא רק שהם מעבירים כסף לרשות הפלסטינית, אלא בגבול הדרומי הם מנהלים מדיניות שמאפשרת להמשיך לירות". 

"אני חושב שבנט עשה משגה חמור, אני לא מבין איך היה לו את האומץ להגיד לנו דבר אחד ולעשות דבר אחר. זה לא היסטוריה פוליטית, פוליטיקאי שעושה את הדברים הפוך לגמרי זה לא קשור לפוליטיקה", אמר בסיום הראיון, "ברמה האישית, אני מקווה שיעשה תשובה. אני עדיין בתחושות קשות וגם אותי מאשימים. בנט עשה מהלך של אקזיט שלא קשור לערכים, וסימן את המטרה להיות רה"מ מראש, ובדרך ריסק הרבה ערכים ופגע באמון של הרבה מאוד אנשים. ברמה האישית, אין אדם שאכזב אותי ושהרגשתי מרומה על ידו יותר מאשר נפתלי בנט".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm