מחקר חדש שנערך על ידי ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט ופורסם בסוף השבוע מצא כי עבודה מהבית "מפחיתה את היצירתיות, התקשורת ועבודת הצוות ואף מסכנת את הפרודוקטיביות והחדשנות לטווח הארוך". מצד שני, נמצא כי העבודה מרחוק גם הגדילה את מספר שעות העבודה הממוצע בשבוע.

מגיפת הקורונה, שאילצה עובדים רבים לעבוד מהבית ומעכבת כעת את חזרתם לשגרה, הובילה את החוקרים לבחון את ההשפעות של עבודה מרחוק על שיתוף פעולה ותקשורת בין עובדים, במחקר שפורסם בכתב העת Nature Human Behavior. לשם כך, החוקרים השתמשו בנתונים כמו מיילים, לוחות שנה, הודעות, שיחות וידיאו ושעות עבודה של 61,182 עובדי מיקרוסופט בארה"ב מדצמבר 2019, ממש לפני פרוץ המגיפה, ועד חודש יוני 2020, כשהעובדים עבדו מהבית בשיא המגיפה.

התוצאות חשפו כי עבודה מהבית שינתה את האופן שבו העובדים מתקשרים וגרמה להם להסתמך בתדירות גבוהה יותר על תקשורת אסינכרונית מאשר בתקופת טרום המגיפה, כמו דואר אלקטרוני והודעות, ובתדירות נמוכה מבעבר על תקשורת סינכרונית בזמן אמת כגון טלפונים או שיחות וידיאו. לדברי החוקרים: "להשפעות אלה יש פוטנציאל להשפיע על יכולתם של העובדים לרכוש ולשתף מידע חדש בין קבוצות, וכתוצאה מכך להשפיע על הפרודוקטיביות והחדשנות". בנוסף, הם מצאו כי העובדים "מבלים כ-25% פחות זמן בשיתוף פעולה עם עמיתים בקבוצות בהשוואה לזמנים שלפני המגיפה". לאור ממצאים אלה, הדגישו החוקרים כי על חברות לחשוב אם וכיצד הן בוחרות לאמץ מדיניות עבודה מהבית לטווח ארוך.