האם יותר זמן פנוי קשור לאושר גדול יותר? לא בהכרח. על פי מחקר חדש שערכו חוקרים מהאגודה האמריקאית לפסיכולוגיה עולה כי אנשים עם יותר מדי זמן פנוי במהלך היום דווקא פחות מאושרים. על פי המחקר, כמות הזמן האופטימלית לאושר נאמדת בשלוש שעות וחצי של זמן פנוי מדי יום.

המחקר, שפורסם בסוף השבוע בכתב העת Journal of Personality and Social Psychology, אסף בשלב הראשון נתונים מ-21,736 אמריקאים שהשתתפו בסקר "השימוש בזמן האמריקאי" (American Time Use Survey) שנערך בין שנת 2012 ל-2013, במהלכו התבקשו למסור מידע מפורט על מה שהם עושים במשך 24 שעות ולדווח על תחושת הרווחה שלהם. הממצאים חשפו כי כאשר לאדם יש זמן פנוי של מספר שעות (לפחות שעתיים ויותר מכך) במהלך היום, הוא מרגיש טוב ורגוע יותר.

למרות זאת, לאחר חמש שעות של זמן פנוי, רמות הרווחה האישית שמרגיש אדם דווקא מתחילות לרדת. החוקרים ביצעו גם ניסוי מקוון שבו הקצו באופן אקראי לכ-2,000 משתתפים 15 דקות של זמן פנוי ביום, שלוש וחצי שעות או שבע שעות - שבסופן התבקשו לדווח על רמות ההנאה, האושר והסיפוק שלהם. מממצאי המחקר עולה כי "כאשר אדם מנצל את הזמן הפנוי שלו בשיקול דעת ובצורה פרודוקטיבית, אזי הוא יכול להרגיש מסופק בכל רמות הזמן הפנוי".