בניין בן ארבע קומות קרס היום (ראשון) ברחוב סרלין בחולון לאחר שאתמול בקעו בו סדקים ודייריו פונו מחשש מידי לחייהם. גורמי כבאות בראשותו של מפקד מחוז דן טפסר רונן מכטייב ביצעו הערכת מצב בשיתוף משטרת ישראל וגורמים מקצועיים מעיריית חולון וכעת המאמצים מתרכזים בפינוי המבנה שקרס, סריקות בזירה ובחינת מסוכנותם של המבנים הסמוכים.

עינת התגוררה בבניין במשך 24 שנה ואף הפעילה בתחומו משפחתון לפעוטות עד לפני שלוש שנים. "אני לא יודעת מה היה קורה אם עדיין הייתי שם עם המשפחתון שלי, אני לא רוצה לחשוב על זה בכלל", אמרה ל"וואלה!". "מזל משמיים שהוציאו אותם משם ולא קרה אסון. יש אנשים מבוגרים, קשיש ניצול שואה, הוא בן אדם יקר לי והרוב בבניין זו אוכלוסייה מבוגרת".

"כל הדיירים וכל מי שהסתכל על הבניין ידע שהדבר הזה עלול לקרות. זה לא משהו שהגיע כרעם ביום בהיר", סיפר בשיחה עם "וואלה!" אדיר, שגדל בבניין והתגורר בו במשך 20 שנה, עד לפני שנתיים. "זה בניין מאוד ישן, הוועד ניסה לעשות תיקונים וחיזוקים אבל זה כנראה לא עזר".

אתמול בבוקר התקבל דיווח ראשוני מדיירי הבניין שהתלוננו כי נשמעים קולות מקירות הבניין וכי הם לא מצליחים לפתוח את דלת דירתם.

הבניין שקרס בחולון (צילום: אבשלום ששוני)
הבניין שקרס בחולון (צילום: אבשלום ששוני)

כוחות כיבוי והצלה רבים מתחנת חולון הוזנקו לזירת האירוע והחלו בסריקת המבנה. בשל הסדקים הרבים שהתגלו בקירות הבניין בו מתגוררות למעלה מ-30 משפחות הודיע מפקד הכוח רשף יוני בוצ'קבסקי למרכז השליטה  כי יש לפנות את דיירי הבניין בשל הסכנה הנשקפת לחייהם באופן מיידי. 

כוחות כיבוי וההצלה החלו בסריקת קומות הבניין תוך שהם מסייעים לקשישים לצאת מדירותיהם ולהתפנות. לאחר מכן הגיע לזירה מהנדס העיר ובהערכת מצב משותפת עם גורמי המשטרה הוחלט כי יש סכנה מידית לקריסת הבניין. 

כוחות פיקוד העורף מגיעים לאזור קריסת הבניין בחולון (צילום: אבשלום ששוני)
כוחות פיקוד העורף מגיעים לאזור קריסת הבניין בחולון (צילום: אבשלום ששוני)

בשל חשש לחיי הדיירים בבניינים הסמוכים ביקש מפקד תחנת חולון, טפסר משנה שאול רחמים, להזעיק למקום מהנדס מפיקוד העורף כדי לחוות דעתו על הסכנה הנשקפת לבניינים הסמוכים.

אזור קריסת הבניין בחולון (צילום: אבשלום ששוני)
אזור קריסת הבניין בחולון (צילום: אבשלום ששוני)

למקום הגיעו מהנדס פקע"ר ומהנדס עירוני נוסף ובתום הערכת מצב הוחלט כי יש לדאוג לפינוי מוחלט  של המבנה ובכלל זה של בעלי חיים, מחשש לקריסה מידית. מרגע זה ועד רגע הקריסה, כ-32 שעות לאחר מכן, נחסמה הגישה לבניין. גורמים מקצועיים העריכו כי פעולות פינוי הבניין שנעשו אתמול במהירות הצילו 36 משפחות מאסון כבד.


בחודש אוגוסט אירע מקרה דומה לאחר שבניין ברחוב ביאליק ברמת גן נהרס בשל סכנה מיידית לקריסה. ראש העיר, כרמל שאמה הכהן, התייחס לאירוע בעירו וכתב בדף הפייסבוק שלו: "מצב הבניין המסוכן בביאליק דומה לזה שקרס במיאמי.  מוחנו היה בביצוע ההריסה אך במקביל ליבנו תמיד עם התושבים שלנו ולמרות שכל האחריות על בעל הבניין העירייה התגייסה לתת להם סיוע מיידית לקורת גג ולביגוד".