לא למהר למכונה: שותי הקפה שבינינו שרוצים לעורר את עצמם על הבוקר, או לקבל בוסט של עירנות לקראת סוף היום, ניגשים למכונת האספרסו וסומכים עליה שתעשה את העבודה. אך האם באספרסו יש באמת כל כך הרבה קפאין, אותו חומר מעורר שלו אנחנו זקוקים כדי להמשיך את היום, יותר מאשר בסתם כוס קפה רגילה? 

למזלנו, לחלק מהרופאים בעולם יש טיקטוק, והם בוחרים לנפץ כמה מיתוסים בכל מה שקשור להרגלי צריכת הקפאין שלנו. המשתמש @brianboxerwachlermd, רופא במקצועו מבברלי הילס שבקליפורניה, החליט לשתף את עוקביו בכמה עובדות פשוטות לגבי ריכוז הסם הלבן בסוגים שונים של קפה. 

@brianboxerwachlermd

which has more caffeine: shot of espresso or cup of coffee? ##coffee ##espresso ##caffeine

♬ original sound - Dr. Brian Boxer Wachler, MD

הוא לקח שתי כוסות, באחת יש אספרסו בנפח של כ-30 מ"ל, ולידה כוס קפה (ככל הנראה מפולטר, כיאה לאמריקאים) בנפח של כ-240 מ"ל. ראשית, הוא גרס שבאמת באספרסו יש יחס גבוה יותר של קפאין פר נפח, כשבשוט אחד יש 63 מ"ג של קפאין. וכאן מגיע הקאץ' - לאחר מכן טען הרופא כי בקפה "רגיל" יש בערך 15 מ"ג של קפאין למ"ל. אממה - בכוס הקפה הרגילה יש פי 8 יותר נפח, ובחשבון פשוט 120 מ"ג של קפאין.

קפה שחור (צילום: אינג אימג')
קפה שחור (צילום: אינג אימג')

המסקנה פשוטה - אמנם באספרסו לכשעצמו יש יותר קפאין בנפח הקטן שלו, אבל בכוס קפה רגילה של בערך 240 מ"ל, יש פי 2 יותר קפאין. אז בפעם הבאה שאתם עייפים במשרד, מקום לבזבז קפסולה לכל הצוות, פשוט תרתיחו מים ותיהנו מקפה שחור רגיל, כמו בבית.