השופטת דורית נוי-סבן מבית משפט השלום בפתח תקווה החליטה להאריך אתמול בשלושה ימים את מעצרם של צחי גלאם בן ה-47 , בניו אלמוג בן ה-24 ושלו בן ה-22 וכן את מעצרו של אחיו, נתנאל גלאם בן ה-35 בחשד שהיו מעורבים באירוע בו נדקר למוות ירין מסילתי בדקירות סכין, וזאת כשהיא מציינת כי בכוונתה לפקח על החקירה לאור הטענה כי מדובר בהגנה עצמית. יחד איתם עצור בן משפחה נוסף, קטין בן 16 וגם מעצרו הוארך בשלושה ימים. 

כפי שפרסמנו, מסילתי הגיע אל אזור מגוריה של משפחת גלאם בנתניה, התדפק על קידוש ההבדלה, שלף אקדח וניסה לבצע ירי על מנת לפגוע בחשודים. לרוע מזלו מעצור שנתגלה באקדח מנע ממנו לבצע את זממו.

מסילתי שהגיע רעול פנים, ניסה לשחרר את המעצור באקדח ואת הזמן הזה "ניצלו" בני המשפחה שזינקו לעברו של מסילתי, היכו אותו נמרצות ודקרו אותו למוות. נציין כי כבר לפני כחודש נעצר הקורבן בחשד כי ירה מספר יריות לעברו של צחי גלאם אולם אלו החטיאו אותו והחשוד שוחרר מחוסר ראיות. 

בבית המשפט סיפר נציג המשטרה כי במוקד 100 של המשטרה התקבל דיווח אודות קטטה ברחוב ולמקום הוזנקו שוטרים שמצאו את המנוח שרוע על הכביש ועליו סימני דקירה. מתחקור ראשוני בזירה עלה כי הקורבן הגיע חמוש למקום וניסה לבצע ירי לעבר מי מהחשודים שיצאו מביתם ותקפו אותו עד שמצא את מותו.

לדברי נציג המשטרה חשוד נוסף נעצר באירוע אולם הוא שוחרר בתום חקירה. נציג המשטרה הוסיף וטען כי על גופו של הקורבן נמצאו סימני אלימות קשים והוסיף כי אכן בעקבות האירוע הקודם צחי גלאם הגיש תלונה במשטרה אולם החשוד שוחרר. "יש חשד סביר המצדיק לטעמנו הארכת מעצר ל-15 ימים",  טען בפני בית המשפט שקיבל את הבקשה בחלקה בלבד והאריך את המעצר בשלושה ימים. 

עו"ד ג'קי סגרון המייצג את החשודים התייחס בבית המשפט, ואמר כי: "לפני שבועיים הגיע המנוח לבית המשפחה וירה לעבר האבא צחי, שבנס לא נפגע. המנוח הגיע לבית שלהם כשהם היו באמצע הבדלה. הילדה הקטנה פתחה לו את הדלת. צחי האב מאז האירוע הקודם הגיע למשטרה ואמר שהמנוח רוצה להרוג אותו והמשטרה לא עשתה עם זה כלום. מי שדיווח למשטרה ואפילו הזמין אמבולנס זה אחד מבני המשפחה". סגרון טען עוד כי "ברור שנתנו לו מכות. מתנקש נכנס אליהם הביתה עם אקדח. מה הם היו אמורים לעשות?". 

"המקרה הזה חריג. לפני חודש הוא הגיע לאנשים האלה, שהם אנשי עבודה ולא עבריינים, המנוח ומהלך עליהם אימים. מגיע אליהם עם אופנוע ויורה לעבר צחי האב. הוא מתחבא מתחת לרכב ובנס ניצל. האב אוסף את הקליעים ופונה למשטרה. הוא מבקש עזרה והמשטרה לא עושה כלום", הוסיף.

לדברי עו"ד סגרון: "אתמול המנוח מגיע שוב. הוא דופק על הדלת כשהוא עם אקדח ורעול פנים. הוא בא לסיים את העבודה ודורך את האקדח. הם אכן רבו איתו וזה כדי לנטרל אותו. הם הרביצו למתנקש, למי שבא לקחת להם את החיים. הם לא צריכים להיות עצורים. זו הגנה עצמית. 'הבא להורגך השכם להורגו. אין מחלוקת שהם הרביצו לו. אם הם לא היו מרביצים לו הם היו מתים. לאדם יש זכות אלמנטרית להגן על עצמו. זה היה או הוא או הם".