שר החוץ יאיר לפיד נאם הערב (ראשון) בכנס המכון למדיניות נגד טרור, שהתקיים באוניברסיטת רייכמן, ובמהלכו פרס את המדיניות מול חמאס ברצועה: "עלינו ללכת למהלך רב שנתי של כלכלה תמורת ביטחון, הקהילה הבינלאומית ותושבי עזה צריכים לדעת שהטרור החמאסי הוא המחסום בינם לבין חיים נורמליים".

תקיפת מצבור תמ"ס סודי של חמאס. צילום: דובר צה"ל

לפיד הקביל את המדיניות למה שנקרא בעבר "שיקום תמורת פירוז", אך הבהיר כי לא מדובר במשא ומתן מול חמאס: "ישראל אינה מדברת עם ארגוני טרור שמעוניינים להשמיד אותה. מבחינת ישראל הגוף המייצג של הפלשתינים הוא לא החמאס אלא הרשות הפלשתינית".

 "ישראל לא תחלק פרסים לארגון טרור רדיקלי ותחליש את הרשות שעובדת מולנו באופן סדיר", הוסיף שר החוץ. הוא התייחס גם לסוגיית השבויים והנעדרים, ואמר: "זהו חלק מכל מהלך הביטחון תמורת כלכלה".

לפיד הדגיש כי מטרת התוכנית היא בהעברת הלחץ אל החמאס, על ידי התססת תושבי עזה מבפנים, נגד הארגון. לבסוף, ציין: "ישראל אינה מבקשת מאף אחד לשמור על ביטחון אזרחיה, רק ישראל מספקת ביטחון לישראל".

שר החוץ חתם את דבריו באומרו: "הדברים שנאמרים כאן לא נאמרים בחלל ריק. ראש הממשלה בנט ושר הבטחון בני גנץ מכירים את העמדה ותומכים בעקרון העומד מאחוריה".