רק בן 27 יונתן קלימי וכבר מיליונר; בשירים, כמובן. "מיליון שירים", כך נקרא השיר שהעלה בימים אלה. זה קורה כחודשיים לאחר שתמר יהלומי, שותפתו ליצירת להיטים לאמנים כמו שרית חדד, אייל גולן, יואב יצחק, עדן בן-זקן, עומר אדם וכו', הוציאה את השיר "מי אני?". האם זה מעלה תהייה אם תעשיית הלהיטים המשותפת שלהם בסכנה?

"חיברנו את השיר כבר לפני שנתיים ובתוכי הרגשתי שאנחנו צריכים לחכות איתו ולא לשלוח מיד לאחד ממבצעי השירים שלנו, כפי שאנחנו רגילים", קלימי מפזר את אדי הערפל. "מכיוון שהשיר הזה היה קרוב במיוחד ללב שלי, החלטתי להיות הפעם המבצע".

זה על חשבון השותפות המוזיקלית עם תמר?
"לא, נמשיך לכתוב יחד טקסטים ולחנים של שירים, שאותם אנחנו גם מפיקים מוזיקלית. רק באחרונה יצאה נסרין קדרי עם שיר שלנו ובקרוב מאוד עומר אדם יוצא עם עוד שיר, גם איתי לוי. ככל שאנחנו אוהבים את זה, אנחנו רוצים להגשים גם את החלומות האישיים שלנו. זה משהו עוצמתי ומרגש, להיות הפנים של הדבר ולא להימצא מאחורי הקלעים".

בעצם, אולי זה מתבקש מאליו. אתה מוציא מתוך הנשמה שלך שיר שאתה מעורב בכתיבתו ונאלץ להיפרד ממנו לטובת מישהו אחר, שאולי יקצור את התהילה. זה לא מבאס?
"לא. אני מאמין, שלכל שיר יש הברכה שלו ולכל שיר יש האדם הנכון שיבצע אותו. אחת ההתלבטויות שלי הייתה לגבי השיר הכי נצפה שלנו, 'חיים שלי', שבביצוע של עדן בן-זקן זכה לקרוב ל-50 מיליון  צפיות. לאחר כל הריגוש שהיה כששרתי לה אותו בחתונה שלה, אז היו לי מחשבות אם להוציא אותו בעצמי, אם להעביר אותו הלאה, או לבצע אותו יחד. בנקודת הזמן ההיא, ב-2018, הכי מוצדק היה ללכת על הביצוע של עדן, שנהיה הברכה של השיר הזה".

יונתן קלימי (צילום: ניר אמיתי)
יונתן קלימי (צילום: ניר אמיתי)

אבל לא הסתפקת בביצוע המוקדם שלך ל"חיים שלי", אלא כעבור זמן הקלטת לו גרסת כיסוי, כמו בשירים קודמים שלכם.
"אני מאוד אוהב קאברים וגם הקהל, שסקרן לדעת מאיפה שירים התחילו".

מה מניע אותך בכתיבת שירים?
"לפני הכל שירים הם מה שמניע אותי, כמו  גם המוזה שיכולה לבוא באמצע הלילה, מה שמתאים לי בתור מי שהוא חיית לילה".

שורשי משפחתו של קלימי, בן מושב תלמי ביל"ו ליד נתיבות, על גבול עוטף עזה, נעים על ציר כורדיסטן-טורקיה. לדבריו, פרט להתמחותו בגידול הדרים, אביו גם מוזיקאי, "בשביל הנשמה שלו", שהקליט בשפה הכורדית והייתה לו להקת אירועים, שבה יונתן ניגן בקלידים. "מגיל חמש אבא שלי היה מעלה אותי על במות", הוא מתרפק על זכרונות העבר ומוסיף: "כעבור לא הרבה זמן ניגנתי בהופעה של שרית חדד באזור שלנו. לאחר שנים סגרנו מעגל, כשהיא הייתה הזמרת הראשונה שכתבתי והלחנתי לה".

אפשר להתרשם ממנו שלא נדחף לכוכבות. "תמיד אהבתי את המקום שלי מאחורי הקלעים", מציין קלימי, שהתקבל ללהקה צבאית כקלידן, "אבל כשעמדו על יכולת השירה שלי, שיתפו אותי באירועים כמו טקס המשואות בהר הרצל. כשהשתחררתי, חזרתי אל העמדה הבטוחה שלי מאחורי הקלעים. מאז שכבה אחרי שכבה התקלפה עד שיכולתי להעז לצאת מהם".

בלהקה הצבאית הכיר קלימי, בעל ההשכלה המוזיקלית, את תמר יהלומי. "לתמר יש חלק עצום בבחירה שלי במוזיקה", הוא מעלה אותה על נס. "תמיד האמנתי בעצמי, אבל כשבאה אחת כמוה, שהכירה את רזי המקצוע לפניי, עודדה אותי להתקדם מהנגינה לשירה ולהלחנה. היא נתנה לי את הפוש ואת האמונה שזה אפשרי. התחלנו בכתיבה המשותפת מרחוק עד שהחלטנו לאחד כוחות ולפתוח בראשון-לציון אולפן מוזיקלי ביחד, שבו אנחנו הן המפיקים המוזיקליים, הן טכנאי הקול".

אתם מתגוררים בדירה שבה מצוי האולפן שלהם. האם כרוך בכך קשר רומנטי?
"יש בינינו הפרדת כוחות מלאה. תמר כמו אחות בשבילי. אני מאוד-מאוד מעריך אותה ומאמין שזה הדדי. הרווחתי חברה לפני שהרווחתי שותפה".

אם לא מוזיקה?
"בעבר רציתי לעבוד עם ילדים וחשבתי על עיסוק  בפסיכולוגיה. אולי פעם".