המתווכים המצרים העבירו מסר מישראל לעזה לפיו המשך ירי הטילים ייענה בתגובה "אלימה מאוד" שעשויה להגיע למבצע צבאי ברצועה, כך דווח היום (ראשון) בעיתון הלבנוני אל-אח'באר.

זהו לילה שלישי ברציפות של מתיחות בדרום. כאשר מטוסי חיל האוויר תקפו הלילה ברצועת עזה, כתגובה לירי הרקטה אמש לכיוון העיר שדרות. במקביל לתקיפות של צה"ל ברצועה במהלך הלילה, נשמעה אזעקת צבע אדום נוספת בעוטף עזה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה, יורט על ידי "כיפת ברזל". לא דווח על נפגעים או על נזק כתוצאה מהשיגור.  

תקיפת צה''ל ברצועה  (צילום: דובר צה''ל)
תקיפת צה''ל ברצועה (צילום: דובר צה''ל)

במהלך התקיפות הלילה פגעו מטוסי קרב בארבעה מוצבים צבאיים, ובהם כמה מטרות שבתוכן ממוקמים נכסי חמאס. כך על פי דובר צה"ל. "בין היתר", נמסר עוד, "שימשו המוצבים כמתחמי אימון מרכזיים של ארגון הטרור, מוקמו בהם מחסנים לאחסון וייצור אמצעי לחימה ואף מנהרת טרור".

תקיפת צה''ל ברצועה  (צילום: דובר צה''ל)
תקיפת צה''ל ברצועה (צילום: דובר צה''ל)

בתוך כך, שר החוץ יאיר לפיד נאם אמש בכנס המכון למדיניות נגד טרור, שהתקיים באוניברסיטת רייכמן, ובמהלכו פרס את המדיניות מול חמאס ברצועה: "עלינו ללכת למהלך רב שנתי של כלכלה תמורת ביטחון, הקהילה הבינלאומית ותושבי עזה צריכים לדעת שהטרור החמאסי הוא המחסום בינם לבין חיים נורמליים".

לפיד הקביל את המדיניות למה שנקרא בעבר "שיקום תמורת פירוז", אך הבהיר כי לא מדובר במשא ומתן מול חמאס: "ישראל אינה מדברת עם ארגוני טרור שמעוניינים להשמיד אותה. מבחינת ישראל הגוף המייצג של הפלשתינים הוא לא החמאס אלא הרשות הפלשתינית".