שוברים את המיתוס: מחרתיים יחול צום יום הכיפורים, ורבים מן הישראלים מתכננים לשמור על המסורת ולהפסיק לאכול ולשתות למשך 25 שעות. האם הפסקת האוכל למשך יממה וקצת באמת עוזרת לירידה במשקל? על כך שוחחה הדיאטנית המומחית של 103FM, ד"ר מאיה רוזמן, עם מאזיניה בפינתה החשובה - שוברים את המיתוס.

רוזמן החלה בלהסביר את המיתוס אותו היא מתכננת לשבור: "המיתוס הוא שבצום יום כיפור יורדים במשקל. זה לא בהכרח נכון, וגם אם זה נכון - זה במידה מאוד מאוד קטנה, ואני אסביר איך זה עובד".

"בערב היום של הצום אנחנו אוכלים פחות או יותר אותו דבר, לפעמים אפילו קצת יותר, פשוט דוחסים את זה לשעות יותר מצומצמות", הסבירה הדיאטנית. "אחרי הצום, יש כאלה שמשלימים את הקלוריות של יום שלם. צריך לזכור שזה יום שנחים בו בעיקר, לא עושים איזשהי פעילות, אז גם לא שורפים כל כך הרבה".

יום כיפור בירושלים (צילום: רויטרס)
יום כיפור בירושלים (צילום: רויטרס)

"גם אם מישהו אכל מעט, למשל עוגה ועוד איזו ארוחה קטנה, והגיע ל-500-700 קלוריות, אז כל 'החיסכון שלו' באותו יום היה של 1,000 ומשהו קלוריות, שמזה אפשר לרדת מקסימום 100 עד 150 גרם של שומן, לא יותר מזה", סיכמה.

רוזמן טוענת שגם אם רואים "תוצאות" בעקבות הצום, הרי שמדובר בעיוות של תפיסת משקל הגוף: "אם מישהו נשקל אחרי הצום ורואה שהוא ירד קילו, או אפילו יותר, זה אך ורק בגלל ירידה בנוזלים בגוף, שאותם הגוף משלים כבר ביום שלאחר הצום".