אחרי שחווה שתי מלחמות עולם וחי תחת שלטון של 39 נשיאים אמריקאים שונים, הצב הענקי ג'ונתן הוא בעל החיים היבשתי הוותיק ביותר על כדור הארץ. על פי ההערכות, הצב שחי באי הנידח סנט הלנה שנמצא בדרום האוקיינוס האטלנטי, חגג השנה את יום הולדתו ה-189 ולמעשה נולד כבר במאה ה-19. 

הצב ג'ונתן בין השנים 1882-1886 (צילום: Guinness World Records)
הצב ג'ונתן בין השנים 1882-1886 (צילום: Guinness World Records)

אחד הווטרינרים במקום בו הוא גדל, שמכיר את ג'ונתן הצב בצורה מצוינת, סיפר כי על אף גילו המופלג הוא עדיין מתפקד בצורה יוצאת דופן. הווטרינר, ג'ו הולינס, התראיין בשנת 2015 והסביר: "הוא סבל מקטרקט שגרם לו לעיוורון, איבד את חוש הריח שלו מה שגרם לו לקושי לזהות את המזון שלו, אך הוא שמר על שמיעה מצוינת". לדבריו, אחד הדברים שנשמרו בצורה מדהימה אצל הצב הזקן הוא החשק המיני שלו, שכן הוא מרבה להזדווג עם הצבה אמה, שהפכה עם השנים לבת זוגו. 

על פי ראיון שנערך עם עיתון Times בשנת 1991, הסבירו המומחים כי הם דאגו לשמור שג'ונתן יבלה בסביבה חברית, בעיקר בשביל לעורר קצת רומנטיקה. "עבור וטרינר, כשחיית היבשה המבוגרת ביותר בעולם גדלה תחת טיפולך זו זכות גדולה. לא יכולתי לדמיין שזה יקרה ושאקשר אליו ככה", אמר הולינס והסביר כי במקרה של ג'ונתן, הוא יכול למות מחר או עוד 100 שנה – פשוט אי אפשר לדעת. וכמובן, איך אפשר בלי לציין שג'ונתן מחזיק בפרס שיא גינס ל"חיה הוותיקה בעולם", שהוענק לו בפברואר 2019 כשחגג את יום הולדתו ה-187.