לפני כשבועיים הצייד ג'ון המילטון ממיסיסיפי יצא לצוד במסגרת עבודתו, והרג תנין ענק במשקל כ-400 ק"ג. אחרי שהתנין מת, המילטון החליט לפתוח את בטנו בסכין בטענה כי "היו בעבר כמה תנינים שמצאנו בתוכם משהו מגניב". גם המילטון לא תיאר לעצמו שיגלה בתוך התנין ממצאים ארכיאולוגיים עתיקים בני כ-5,000 שנה. 

בתוך בטנו של הזוחל, שאורכו נמדד ביותר מארבעה מטרים, המומחים נדהמו לגלות משקולת דיג וראש חץ שבור, ככל הנראה מהתקופה הארכאית של אמריקה הצפונית. בחשבון הפייסבוק של מפעל Red Antler Processing, המתמחה בציד, הועלו התמונות של התנין והממצאים המדהימים ונכתב: "התנין שהובא אלינו היום על ידי ג'ון המילטון יצר את הלם השנה!". 

תחילה החוקרים טענו כי חשבו שראש החץ השבור ככל הנראה נורה בעבר על התנין, שהצליח לשרוד, אך מאוחר יותר הממצאים נשלחו לבדיקה מעמיקה שחשפה את האמת. על פי הערכות הגיאולוגים, הממצאים הארכיאולוגיים שייכים לשנים 8,000 עד 10,000 לפני הספירה, אך לא ברור כיצד הגיעו לקיבה של התנין. המומחים סבורים כי ככל הנראה התנין בלע את החפצים בזמן שסרק את הקרקעית וחיפש אבנים, שדרך כלל עוזרות להם לשבור חומרים קשים ומסייעות בתהליך העיכול.

"בהתחלה חשבתי לא לפרסם את זה בפייסבוק, כי הייתי משוכנע שאף אחד לא יאמין לי", אמר סמית' בשיחה עם כתבים מקומיים. "בסוף שיניתי את דעתי בגלל שזה פשוט תגלית מדהימה. צחקנו על זה אחר כך שאנחנו כנראה היחידים בעולם שגילו ממצאים ארכיאולוגיים בקיבה של אליגטור".