מבקר המדינה מתניהו אנגלמן ביקר היום (שני) בזירת הבניין שקרס בחולון, יממה בלבד לאחר שדייריו פונו בשל סדקים שהתגלו בשלד המבנה. לאחר הביקור אמר המבקר כי "אסור להמתין לאסונות, כרגע חשוב לדאוג לתושבים ונלווה את הטיפול בהם".

לביקורו של אנגלמן התלוו צוותי הביקורת, אשר סיירו יחד איתו בשטח קריסת הבניין על מנת לבחון את האירוע, את פעילות לוחמי האש, המשטרה והעירייה. במהלך הביקור שוחח המבקר עם דיירי הבניין.

לאחר הביקור הודיע אנגלמן כי משרד המבקר פועל להכנת דוח על טיפול הרשויות המקומיות והממשלה במבנים מסוכנים: "אני רואה חשיבות רבה בהגעה לשטח לצורך הביקורת. הנושא של מבנים מסוכנים נבחן על ידינו בימים אלו. אנחנו עדים לאירוע שהיה כפסע ממוות של אנשים רבים. אסור להמתין לוועדות חקירה נוספות דוגמת פל-קל ולמקרי מוות. על הגורמים העוסקים בנושא לטפל כבר מעכשיו. החל מרשויות מקומיות שנדרשות לתקן חוקי עזר ולבדוק היכן יש מבנים מסוכנים, ועד גורמי הממשלה השונים שעליהם להתעשת ולטפל במבנים המסוכנים לפני האסונות".

מבקר המדינה בביקור באתר קריסת הבניין בחולון (צילום: שימוש חופשי)
מבקר המדינה בביקור באתר קריסת הבניין בחולון (צילום: שימוש חופשי)

עוד הוא הוסיף כי "יש גם חשיבות רבה לגבש פתרונות לדיירים, מדובר על שורה של אנשים שעולמם חרב עליהם. הייתה החלטה אמיצה להורות לדיירים לפנות את בתיהם בהתראה של רגע, עם זאת חשוב שילוו את האנשים ושיגבשו פתרונות עבורם. הדברים האלו לנגד עינינו ואנו בודקים אותם בביקורת המדינה. נלווה את הפעילות למען הדיירים עד למציאת פתרונות".