אירוע חריג בתחנה המרכזית בירושלים: שני צעירים בשנות ה-20 לחייהם נפצעו היום (שני) באורח בינוני בפיגוע דקירה ברחוב יפו, סמוך לתחנה המרכזית בעיר. תוך שהצעיר ניסה להיאבק בו, אחת מסיירות מג"ב שהבחינו באירוע, ביצעה ירי ונטרלה את המחבל שנפצע באורח בינוני הועבר לקבלת טיפול רפואי.

"ראיתי המון יוצא וצורח, דרכנו נשקים, נכנסתי וזיהיתי את המחבל", הסבירה השוטרת למפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, שהגיע למקום ושיבח אותה: "עשית יופי של עבודה".

שני הפצועים, תלמידי ישיבה, הועברו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק, שעדכן כי השניים הובהלו ליחידת הטראומה, ומצבם יציב, הם בהכרה מלאה וסובלים מפציעות בפלג גוף עליון ומטופלים ביחידת הטראומה. במקביל, כוחות משטרה וחקירות הגיעו, יחד עם מפקד המחוז ניצב דורון תורג'מן.

ראש העיר ירושלים משה ליאון ביקר את הפצועים ושוחח עמם. אחד הפצועים הוא ישראל נבון, נכדו של הראשל"צ הרב בקשי דורון ז"ל, שסיפר ללאון איך הצליח למוטט את המחבל. ראש העיר הודה לו ואמר כי בזכותו נמנע אסון גדול. עוד אמרו שני הבחורים אמרו שהם מרגישים טוב ומקווים לחזור לישיבה כבר ליום כיפור. ראש העיר מצדו הוסיף כי הוא עוקב בדריכות אחר המצב הביטחוני וסומך על כוחות הביטחון שיעשו את עבודתם ביעילות ובמקצועיות.

הסכין בו השתמש המפגע (צילום: דוברות המשטרה)
הסכין בו השתמש המפגע (צילום: דוברות המשטרה)


מפקד המחוז, ניצב דורון תורג'מן, אמר בריאיון ל-N12: "מדובר במפגע שתקף בסכין שני קונים בחנות, תוך כדי מאבק של אחד הנפגעים במפגע, כוחות מג"ב סיירות שהיו במקום החלו לנהל קרב יריות במהלכו המפגע נוטרל ונפצע קשה. מדובר במחבל כבן 17, תושב השטחים מאזור חברון". בנוסף, הזהיר: "אין ספק שקיימת הסלמה".

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, שיבח את התנהלותן של לוחמות מג"ב וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "כל הכבוד לסיירות מג״ב שעצרו את הפיגוע בתחנה המרכזית בירושלים בצורה מוצלחת. גיבורות שחתרו באומץ למגע עם המחבל ותפעלו את המצב במקצועיות, במהירות ובחדות".

זירת הפיגוע בירושלים (צילום: שלו שלום/TPS)
זירת הפיגוע בירושלים (צילום: שלו שלום/TPS)



זירת הפיגוע בירושלים (צילום: מרק ישראל סלם)
זירת הפיגוע בירושלים (צילום: מרק ישראל סלם)

הבוקר, ניסיון פיגוע דקירה התרחש בטרמפיאדה הצפונית סמוך לצומת הגוש שבמרחב החטיבה המרחבית "עציון". המחבל ניסה לדקור ישראלי, שהתעשת והצליח לנטרל אותו במקום, והאירוע הסתיים ללא נפגעים. המחבל נפצע ופונה לבית החולים שערי צדק.

דובר צה"ל מסר כי פלסטיני חשוד הגיע לצומת הגוש שבמרחב החטיבה המרחבית "עציון" וניסה לדקור לוחם צה"ל שאיבטח במרחב, באמצעות מברג. הלוחם הדף את המחבל ולוחם נוסף ירה לעברו.

זירת הפיגוע בירושלים (צילום: מרק ישראל סלם)
זירת הפיגוע בירושלים (צילום: מרק ישראל סלם)