יו"ר הוועדה לביטחון פנים בכנסת, ח"כ מירב בן ארי, שוחחה היום (שני) עם בן כספית ופרופסור אריה אלדד בתוכניתם ב-103FM והתייחסה לדיונים הסוערים שהתקיימו היום בוועדה, בזמן שמפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי, ונציבת שב"ס רב-גונדר קטי פרי הגיעו לכנסת על מנת להציג את תהליכי העבודה לשנה הקרובה במשטרה ובשב"ס. "בניגוד לוועדת חוץ וביטחון, בוועדת ביטחון פנים הציבור חייב לדעת מה קורה", אמרה בן ארי.

במהלך הדיון התלהטו הרוחות בין חברי כנסת משמאל ומימין, כאשר בזמן שרנ"צ שבתאי ביקש להתייחס לתכנית העבודה של המשטרה, חברי הכנסת מהאופוזיציה בוועדה דרשו להתייחס לפרעות בערים המעורבות בחודש מאי. השיח סביב שולחן הדיונים גלש לצעקות, כאשר המפכ"ל אמר תחילה כי "לא היו הרוגים באירועים". "בוודאי שהיו הרוגים בערים המעורבות", טענה יו"ר הוועדה והוסיפה כי "זה היה דיון ארוך וסוער, פעם ראשונה שיש ועדה לביטחון פנים, מדהים שבמדינה שהאתגר הכי משמעותי שלה בשנתיים האחרונות זה נושא ביטחון הפנים, זה קורה רק עכשיו".

"נכון שיש לנו בעיות בגבולות ועזה וחזבאללה, עדיין יש פה איום אמיתי. יש כאן אזרחים שחיים במדינה ואין להם ביטחון. זה נדחף בתוך דיונים של ועדת הפנים והגנת הסביבה. זה אירוע מיוחד וחשוב, ומעבר להכל גם מרגש בעיניי שהמדינה אומרת שאת נושא ביטחון הפנים היא לוקחת ומפקחת עליו. עד היום אף אחד לא פיקח", המשיכה בן ארי.

לאחר שנשאלה אם נציבת שב"ס צריכה להתפטר מתפקידה, על רקע אירוע בריחת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע, השיבה חברת הכנסת: "יש ועדת בדיקה ממלכתית, צריך לחכות למסקנות שלה ואז להחליט. גם זה אירוע נדיר, בכל הממשלות הקודמות לא עשו שום ועדות בדיקה, אפילו את מירון אנחנו הקמנו. פגשתי נציבה שנחושה לעשות שינוי בשב"ס, ששלוש שנים אין תוכנית, אין אסטרטגיה, אין כלום".

לסיום, היא התייחסה פעם נוספת לאמירתו של המפכ"ל בדיון, אשר טען כי הפרעות בערים הערביות נוצרו על רקע תחושתם ל"אי שוויון": "חשוב לחדד את דבריו. הוא אמר שזה לטענת המוחים, לא לטענתו. מפה נוצרה ההתקוממות, האינתיפאדה".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm