כבר שנים שאוכל טבעוני לא מתוייג כטרנד חולף וכאוכל אפור ונטול צבע או טעם, אלא שעוד חוטאים בזה הם בדרך כלל קרניבורים שפשוט לא יודעים איך להכין אוכל נטול בשר  ומחפשים לייצר תחליף במקום פשוט להכין אוכל. 
אלו שידעו לקחת את זה לשלב הבא פיתחו מטבח צבעוני ועשיר, לא רק בריא אלא גם טעים, מסעדות כמו 416, אופה והחלוצים הצליחו להוציא את האוכל הטבעוני מהמגבלות שלו ולהביא אותו לקדמת הבמה.
אחת המסעדות האהובות עלי שהפכה לשם נרדף לאוכל טעים ועל הדרך טבעוני היא באנה שבנחמני והסיבה שאני מחבבת אותה היא שאף פעם לא ראיתי בה רק מסעדה טבעונית אלא פשוט מקום צבעוני ומלא חיים, שממוקם מעולה ויש לו קפה נהדר ומאפים מעולים וכריכים עשירים ואוכל מנחם מצויין ועל הדרך הוא גם טבעוני.
אז נכון שאני לא קרניבורית מושבעת, ובכל רגע נתון אחליף סטייק מדמם בערימת שרימפס או דג על הגריל וסלט ירקות אבל אני עדיין נהנית מהמבורגר טוב, חמאה זה החיים מבחינתי וללא קשר אני יודעת להעריך אוכל טעים כשהוא מבוצע כמו שצריך גם כשאין בו בשר או חמאה.
וכזו היא באנה.

כל ההקדמה הזו מגיעה כי באנה משיקים גם תפריט חדש וגם בראנץ משגע ועל הדרך מחדשים קצת קוקטיילים כך שנוצר פה שילב קייצי נהדר שכדאי לכם לטעום.

התפריט שם את הירקות במרכז הבמה עם דגש על עונתי, קל לחטוא לפחמימות באוכל טבעוני אבל פה האיזון עשוי היטב. לדוגמא מנות כמו: גספצ׳יו עגבניות שרי כתומות, עירית וטוסט פפריקה מעושנת, מנה בניחוח אסייאתי שאני אוהבת במיוחד- מנגו מאיה ומנגו בוסר בסלסת עשבים אסייתית, בוטנים וליים; החיטה מעושנת היא מנה בייתית ומנחמת וכוללת זוקיני, כרוב סגול ואורגנו על ציזיקי קשיו ונענע. מנה נוספת שהיא מאסט זו  הפולנטה האפוייה מתירס גילי עם ירוקים קראנצ'ים בויניגרט שום חרדל.- וואו מטורף בפה והמתיקות של התירס תעיף לכם את החך וכמובן עוגת פאדג׳ שוקולד עם מלח ים וקקאו ניבס שאני לא סגורה על כך שהיא חדשה אבל היא כל כך שוקולדית שזה מטורף.

הפולנטה של באנה (צילום: אלה רז)
הפולנטה של באנה (צילום: אלה רז)

וחכו- יש גם בראנץ!

המצב בשוק מבחינת עובדים הוא כל כך רע שעונת הבראנצ'ים לא באמת נפתחה בעיני, אבל הבראנץ של באנה היה מהראשונים שכן הצליחו להתרומם והוא פיצוץ של רעננות וטריות, צבעוניות וטעמים שיסדרו לכם את צהרי השבת. פה כבר הפחמימות תופסות מקום נכבד יותר, כיאה לבראנץ, כי אם כבר להתפנק בשבת צהריים אז עד הסוף.
תתחילו מלהזמין איזה שפריץ או קוקטייל קליל של צהריים ולנשנש את הלחם כוסמין הדחוס והמעולה שמגיע עם טחינה הר ברכה וחריף (זה ממכר), משם השולחן מתמלא בצלחות גדושות: מטבוחה של שישי; גספצ'יו מרענן, סלט סלק ממש מיוחד עם חתיכות של תפוחי עץ חמצמצים, נקטרינות וצ'אנקים של גבינת קשיו מתובלת, סלט תפוחי אדמה עשיר באיולי חזרת עדין עם מלא עירית, לאבנה קשיו מעולה וסמיכה עם שמן זית וזעתר בלאדי- בכלל הגבינות שעושים במקום פשוט מצויינות ולפעמים ממש קשה להאמין שהן לא עשויות מחלב. בשלב השני אתם יכולים לבחור לכם קיש או בורקס, בקיש חווים ממש את עניין הגבינה, כלומר מילוי הקרם קשיו של הקיש הוא כל כך עשיר שפשוט קשה להאמין שזה לא עם שמנת, הבצק עצמו הוא ללא גלוטן ויש בו פריכות נהדרת ובכללי זו מנה מאד גדולה ומשביעה שגם מגיעה עם סלט וצזיקי קשיו, אם בפחמימה מושחתת חשקתם אז לכו על הבורקס (אנחנו פשוט הזמנו אחד מכל אחד)- שבלול בצק כוסמין גדול ופריך גדוש באותו קרם קשיו עשיר, תרד וכרישה. לכל העניין הזה מגיע גם מיץ סחוט ברמה של סלק, תפוחי עץ וכאלו וגם שתיה חמה. די עשיר העניין הזה.

מחיר: 139 שקלים לאדם
מתי:  בימים שישי ושבת בין השעות 11:00-16:00 מסעדת באנה יוצאת עם בראנץ׳ זוגי חדש שכולל:
אופציות לשדרוגים: יין הבית / בירת הבית/ קוקטייל מוחיטו רימונים בתוספת 12 שקלים, בורקס וקיש יחד במקום בחירה בתוספת 12 שקלים.

ראשון-שבת 11:00-23:00
נחמני 36, תל אביב
050-6991062