מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, התייחס הערב (שני) בנאום שנשא לאירוע בריחת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע: "ההשלכות של המבצע הזה הן גדולות, והדבר החשוב ביותר הוא ההתעקשות הפלסטינית על החירות למרות הנסיבות"

"המעצר של ארבעה מהאמיצים לא יוריד את חשיבות הפעולה. יש כרגע אחריות 'להרחיק' את שני הגיבורים הנותרים מהכלא. הגנה על הגיבורים הללו היא אחת החובות החשובות ביותר שחלות על אדם", הוסיף נסראללה. "התהליך הכיל הרבה יצירתיות ואומץ".

כזכור, ביום שני בשבוע שעבר שישה אסירים ביטחוניים המזוהים עם הג'יהאד האסלאמי ופת"ח, בהם זכריא זביידי, נמלטו מכלא גלבוע שבצפון הארץ, אחד מבתי הסוהר השמורים במדינה.

זכריה זביידי לאחר תפיסתו (צילום: משטרת ישראל)
זכריה זביידי לאחר תפיסתו (צילום: משטרת ישראל)

לאחר חמישה ימים מייגעים של חיפושים, ביום שישי בסביבות השעה 21:30 נמצאו שניים מהאסירים, מחמוד עראדה ויעקב קאדרי. השניים נלכדו באזור נצרת, ללא התנגדות, לאחר שהתקבל מידע מאזרח תושב העיר על כך שפגש בשני חשודים שביקשו ממנו אוכל וניסו להסתיר את פניהם.

שעות לאחר מכן, בסביבות השעה 5:30 לפנות בוקר, בין יום שישי לשבת, נלכדו שניים נוספים מהאסירים, ובהם זכריה זביידי ומוחמד עראדה, בכפר אום אל גאנם, סמוך לכפר שיבלי שבמורדות המזרחיים של הר התבור, לאחר שהסתתרו בחניון משאיות.