לאחר הסגר בשנה שעברה בשל מגיפת הקורונה, יום הכיפורים מחרתיים עלול לכלול נפגעים רבים בתאונות דרכים שבהן מעורבים רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים. כך מתריעים בעמותת אור ירוק.

על פי דוח חדש של העמותה שמתפרסם ב"מעריב" עולה כי למרות שהתקנות אוסרות על רכיבה על גבי אופניים חשמליים וקורקינטים ממונעים מתחת לגיל 16, על פי מכון גרטנר 1,224 ילדים בגילאי 0־15, שנפגעו בעת שרכבו על כלים אלו, אושפזו בבתי החולים בשמונה השנים האחרונות (2013־2020).

בשנת 2020 חלה עלייה משמעותית במספר הילדים מתחת לגיל 16 שנפצעו ואושפזו כתוצאה מתאונה שאירעה בעת שרכבו על אופניים חשמליים וקורקינטים ממונעים (כ־21% מכלל המאושפזים, שהם 210 ילדים בשנת 2020. זאת לעומת כ־14%, שהם 137 ילדים בשנת 2019).

עוד עולה מהנתונים כי מתוך 210 הילדים מתחת לגיל 16 שנפצעו ואושפזו ב־2020 כתוצאה מתאונות דרכים, 64% רכבו על אופניים חשמליים וכ־36% נפצעו בעת שרכבו על קורקינטים חשמליים.

מהממצאים עולה כי שמונה בני אדם נפגעים בממוצע בכל יום בתאונות אופניים וקורקינטים חשמליים.

עוד עולה מהנתונים כי חלקם היחסי של הנפגעים בתאונות עם קורקינטים חשמליים ממשיך לגדול והוא עמד אשתקד על אחד מכל שלושה נפגעים (כ־33%). 25 רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים נהרגו אשתקד בתאונות דרכים, לעומת 20 הרוגים בשנת 2019.

2020 הייתה שנת שיא במספר רוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים שנהרגו בתאונות דרכים, כאשר חלקם היחסי הגיע ל־8.2%, לעומת 5.6% ב־2019. 143 רוכבי אופנייים חשמליים וקורקינטים ממונעים אושפזו אשתקד בבתי החולים, לאחר שסבלו מפציעות קשות ואנושות. 

באור ירוק התריעו עוד כי 1,610 נהגי אופניים חשמליים נפגעו בתאונות דרכים ב־2020, כאשר כ־90% מהם היו גברים וכ־10% נשים.
עוד נטען כי בקרב הרוכבים שאושפזו וחבשו קסדה, ההיפגעות בראש נמוכה יותר מאשר בקרב המאושפזים שלא חבשו קסדה. שיעור פגיעות הראש בקרב רוכבים שלא חבשו קסדה היה גבוה פי 2 ויותר מאשר בקרב רוכבים שכן חבשו קסדה (42% ו־19% בהתאמה).

"בשנים האחרונות מספר הנפגעים בתאונות אופניים וקורקינטים חשמליים הלך וגדל, כאשר חלק גדול מהנפגעים הם ילדים שכלל לא אמורים לרכוב על הכלים הללו", ציין מנכ"ל אור ירוק ארז קיטה.