נועה אלקיים רז, מנהלת מחלקה פנימית לחולי קורונה בבית החולים בילינסון שוחחה היום (שלישי) עם גולן יוכפז בתוכניתו ב-103FM והתייחסה לשינוי באופי חולי הקורונה שמגיעים בימים האחרונים למחלקתה: "זה התחיל בראש השנה, שינוי מגמה שכנראה נובע מהחיסון השלישי, שמעניק חיסוניות גבוהה יותר לאוכלוסייה המבוגרת. המחלקה כרגע היא אנשים לא מחוסנים, חצי שבחרו לא להתחסן וחצי מדוכאי חיסון".

"אנו עומדים על 21 חולים. לפני החיסון השלישי, היו מבוגרים מחוסנים שגם הם היו קשים, אך יציבים שיכולנו לשחרר הביתה עם חמצן. הם נעלמו לגמרי, אך התחלפו באוכלוסייה סוערת יותר, המחלקה כרגע מכילה חולים צעירים יותר שהמחלה הרבה יותר סוערת אצלם. במצב הזה, אנחנו משתדלים לא לפתח איתם שיחות של 'לך להתחסן', זה לא הזמן ולא המקום, אך הרבה פעמים לפני השחרור אנחנו מנהלים את השיחות הללו", הסבירה אלקיים רז.

בנוסף, היא התייחסה לנושא מתנגדי החיסון נגד קורונה ואמרה כי "יש אנשים שיש להם עיקרון והם מעטים, אך חלק גדול אומר שהוא התלבט ופחד. חלק גדול לא האמין שהוא יהיה בסיטואציה כזו ולא הגיע להחלטה. רובם מתחרטים. יש חולים קשישים שלא מסוגלים להחליט לבד, שהמשפחות שלהם מחליטות לא לחסן אותם כי הם לא יוצאים מהבית. דווקא לאוכלוסייה הזו אני באמת פונה לאנשים, אם אנשים יקרים לכם, זה שהם לא יוצאים מהבית זה לא אומר שאנשים שיוצאים ונכנסים לא יכולים להדביק אותם".

מנהלת המחלקה התייחסה גם לעומס הרב שקיים על מחלקות הטיפול נמרץ לחולי הקורונה: "אחד הדברים המשמעותיים בימים האחרונים הוא ההצפה בטיפולים הנמרצים, זה קיים בכל הארץ. בגלל שאופי החולים השתנה, רבים מהם נדרשים לטיפול נמרץ כללי. הטיפול הנמרץ שלנו הכיל שש מיטות, גדל לשמונה והבוקר עבר החולה התשיעי לשם, זה הרבה מעבר לכוח האדם שטיפול נמרץ בנוי לו. הטיפולים הנמרצים באי ספיקה. כל מיטה שנפתחת היא על חשבון טיפול נמרץ רגיל. כל יום אנו מסתכלים על מצב כלל החולים, מי זקוק יותר ופחות, לא הגענו למצב בו חולה זקוק לטיפול נמרץ ולא קיבל. אני יודעת שבכל הארץ הטיפולים הנמרצים ממש מלאים".

לאחר מכן, היא התייחסה לפרסומים שחשפו כי שמונה נשים הרות חולות קורונה מאושפזות בימים אלה בבית החולים בילינסון, כאשר שתיים מהן מאושפזות במצב קשה עם חשש ללידה מוקדמת: "גם אצלנו יש נשים בהיריון שבמצב קשה, אך הן לא מגיעות לטיפול נמרת. החולות עם חשש ללידה מוקדמת עברו במחלקה, הן בשבוע מוקדם יחסית. אני חושבת שנשים בהיריון לא מתחסנות כדי להגן על העובר, הן חושבות שהחיסון יכול להזיק. אנחנו כבר יודעים שזה לא כך, יש לנו ניסיון והמון מידע בנושא. החיסון מאוד בטוח בהיריון, אך אם הנשים היו מבינות שכשהן חולות בקורונה, המשמעות של זה היא בדרך כלל ליילד את העובר בשבועות מאוד התחלתיים, היילוד מגן על האם ומאפשר להחלים מהמחלה ולא להידרדר. זה ללדת פג, והדרך להגן על בריאות העובר והתינוק לעתיד היא להתחסן".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm