בית המשפט לערעורים זיכה אמש את השוטר הפלסטיני נואף פהד נואף בני עודה, שירה לפני כ-10 שנים לעבר בן יוסף לבנת ז"ל והביא למותו, מאשמת רצח, והותיר על כנה את הרשעתו בסעיפים קלים יותר של ירי לעבר אדם ושיבוש הליכי משפט. הבוקר (שלישי) שוחחה דודתו של בן יוסף, השרה לשעבר לימור לבנת, עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, ושיתפה בתחושותיה הקשות.

"אתמול בערב  נהגתי ותוך נהיגה שמעתי את הידיעה ברדיו, כמעט עשיתי תאונה. הייתי בהלם כזה, פשוט לא האמנתי למשמע אוזניי. הדיון האחרון שבו הייתי בבית המשפט הצבאי בשומרון היה ב-2017, ואני מסתכלת עכשיו במסמכים של הדיון הזה, ואני רואה הערות שאני רשמתי לעצמי. מה עם ממצאים פורנזיים? מה קורה איתם?", פתחה לבנת את דבריה.

"אני מסתכלת בניירות ואני רואה דברים שרשמתי לעצמי. אמרו שהממצאים הפורנזיים חסרים, לא מצאו את הקליע, וכתבתי לעצמי האם ביקשו אותו בכלל. באוטו היו אמורים להיות כתמי הדם של האחיין שלי. אני לא יודעת אם מישהו ניסה לפתור את הבעיות, לך תדע אך הדבר המקומם באמת יותר מכל דבר -  השופט מותח ביקורת חריפה ביותר, קשה לי לזכור ביקורת חריפה כל כך, כלפי המערכת. אפשר פשוט להתפוצץ. אדם מרצח על ידי שוטר פלסטיני בפיגוע טרור, הוא גם מוכר כנפגע טרור, ועכשיו בא שופט ואומר שאותו רוצח ירה לעברו של אחיין שלי, אבל אי אפשר לקבוע שהוא הרוצח. זה לא ברור לי וקשה לעיכול. אני לא יודעת איך מסבירים את זה", המשיכה. 

"הביקורת שלי היא כלפי המערכת החוקרת, אין שום שאלה. אני לא שופטת ולא משפטנית, ובדרך כלל מקבלת החלטות של ביהמ"ש, אך אני מתקשה ליישב את הסתירה בין האמירה שהרוצח הזה ירה בבן יוסף אך הוא אינו הרוצח. כששמעתי את זה, אפילו לא התקשרתי לאחי וגיסתי, לא ידעתי אם הם יודעים והחלטתי לחכות כדי שאני אהיה מסוגלת, כדי שהם יהיו מסוגלים. זה כל כך קשה לקבל את ההחלטה הזאת. אני לא יודעת אם ניתן לערער בכלל", הוסיפה לבנת. 

לבסוף סיפרה לבנת על זכרונותיה מאחיינה המנוח: "לבן יוסף יש ארבעה ילדים ואלמנה, הוא היה בן 20 ומשהו, ממש בחור צעיר, התחתן בגיל מאוד צעיר והשאיר אחריו ארבעה תינוקות. הוא היה בחור קסם, שובה לב, חכם, מצחיק והיה בו קסם אישי שפשוט אי אפשר להסביר ולתאר, הוא היה מסמר הערב בכל מקום אליו הגיע, מגנט. הוא גם למד וגם עבד, הוא כל כך חסר לנו שזה פשוט קשה לתאר. יש לו עוד אח וארבע אחיות, שיחד יש לאחי נועם ולגיסתי רבקה 36 נכדים. מאוד קשה לי. זו מכה קשה מאוד למשפחה. אמי שהלכה לעולמה לפני שלושה חודשים ראתה הרבה נחת".