ראש עיריית גבעתיים רן קוניק שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז בתכניתו ב-103FM והתייחס לאפשרות שגם בעירו יקרוס מבנה, כפי שקרס לפני מספר ימים בחולון: "אנחנו יודעים מה קורה בשטח, אבל אי אפשר שלא לחשוש אחרי התמונות משם, כשיודעים שיש בנייני רכבת ובנייני שיכון משנות ה-50 גם בעיר. אני כל הזמן מבקר את המדינה על זה שהיא לא מקדמת התחדשות עירונית אמיתית אבל זה נושא אחר".

בפתח דבריו התייחס קוניק לחוק, שקובע כי בעלי הדירות הם אלו שמחויבים לשמור ולדאוג לתקינות הבניין: "העירייה לכאורה גם אמורה לבדוק, או יותר נכון כשהיא מקבלת פנייה על בניין מסוכן יש לה חובה לפנות את הדיירים אם זה המצב, וגם לחייב אותם, במימון שלהם, לתקן את הנזקים. בפרקטיקה זה לא משהו שקורה, כי אני לא מכיר הרבה אנשים שיש להם ביטוח לבניין, הם לא ממש דואגים, במובן שהם מזמינים פעם בחמש שנים מהנדס שיבדוק, וגם העיריות לא בדיוק מסוגלות לבדוק אלפי בניינים ולהחזיק מערך שלם של מהנדסים שיבדוק, ולכן זה נופל בין הכיסאות. אני חושב שחייבים להסדיר את זה לפני שיקרה אסון".

עוד הוא הוסיף כי "צריך להפריד בין שלבי התכנון והבנייה לבין שלבי האישור, אך אחרי שהבניין עומד ויש בו דיירים, מדובר בנכסים פרטיים. אפשר להפיל הכל על הרשויות, אבל מה עם קצת לקיחת אחריות שלנו כתושבים?".

"אני לא ממציא את הגלגל, צריך מנגנון להוצאת רישיון לתקינות בניין. העירייה יכולה להעביר פעם בחמש שנים רשימה של עשרות בעלי מקצוע לבעלי הדירות, על מנת שיבדקו, אם זה בניין משנת 1990 אז גם פעם ב-10 שנים. המהנדס יוציא אישור, כמו טסט לאוטו וכמו בדיקת מעליות. זה יעבוד כמו תעודת כשרות למסעדה, משכירי הדירות יוכלו לבקש תעודה על הבניין. למרות זאת, אני מעדיף חקיקה ארצית כללית. אני יודע שההצעה שלי עברה לפחות לחמישה חברי כנסת שאמרו שיפעלו בעניין", סיכם ראש עיריית גבעתיים.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM