הפיגוע בירושלים: סמלת ש', חיילת ביחידת הסיור של מג"ב, שהשתתפה בנטרול המחבל בתחנה המרכזית בירושלים, שיחזרה הבוקר (שלישי) בשיחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב את הרגעים הדרמטיים. "אנחנו עובדות בדיוק כמו הלוחמים וההבדל בינינו ללוחמים הוא ברובאי ובהסמכה", הסבירה ב-103FM, "הפיגוע התרחש בחנות ליאור עדיקה בתחנה המרכזית שברחוב יפו, הגענו לשם עם הרכב כדי לבצע החלפת משמרות בערך בשעה 15:00, אני נהגתי ברכב והיו איית עד שמונה שוטרות".

"עצרנו במקרה בסמוך לחנות וראינו המון אנשים יוצאים ממנה בצעקות כשהם נסערים, וישר הבנו שמדובר בפיגוע", הוסיפה, "כולנו שלפנו ודרכנו את הנשקים שלנו. רוב השוטרות נכנסו מהכניסה הראשית של החנות, בעוד שאני נכנסתי מהכניסה הצדדית כדי לאגף אותן". היא שיתפה במראה שנגלה לה באותו הרגע: "זיהיתי מחבל נאבק עם אזרח דתי, כשהוא אוחז סכין בידו".

לדבריה, לא הייתה אפשרות לבצע ירי על מנת לא לפגוע באזרח, אז לקחו כמה שניות שהדבר בוצע. "המחבל היה ממש שני מטרים מאיתנו", סיפרה, "בהתחלה צעקנו לו לעצור והוא לא הקשיב, הירי ההרתעתי לא עזר, צעקתי לאזרח להדוף אותו ממנו כדי שלא ייפגע, הוא שמע לי ודחף אותו, ואז ביצעתי את הירי".

"היו אנשים בחנות, מאוד מבוהלים, כל השוטרות באירוע הפעילו שיקול דעת", הדגישה, "האירוע כלל ירי מורכב במקום סגור, במיוחד שמעורב פה אדם חף מפשע". לדבריה, בהתחלה נורו שתי יריות ע"י שוטרות אחרות שהיו במקום - אך המחבל לא הפסיק. "בשלב הזה יריתי ארבע יריות", סיפרה, "זו הפעם הראשונה בה כולנו מעורבות באירוע כזה ופעלנו בנחישות ממש כמו בתרגילים".

היא סיכמה: "האירוע היה דומה מאוד לתרגילים. ביום יום אנחנו מאבטחות את התחנה המרכזית, שהיא לכשעצמה אזור מאוד מורכב, וכל יום אנו מתרגלות אירועים מהסוג הזה. קיבלנו הרבה הערכה מצד הלוחמים והפיקוד, אני מאמינה שכל אחת קיבלה הערכה גם מהמשפחה ומהחברים". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm