מצעד השופרות תשפ"א: תוכנית האקטואליה הפופולרית של 103FM חותמת את תשפ"א עם מצעד מיוחד פרי עטו של העיתונאי והפרשן של "מעריב", בן כספית. השדרן החליט לפנות כמה דקות מהתוכנית המשותפת עם ינון מגל כדי למנות חמישה אנשים המובילים במדרג "השופרות". את מי מיקם במקום הראשון? אתם תופתעו.

זמני כניסת ויציאת יום הכיפורים, תשפ"ב

"במקום החמישי יש לנו את איש הפטישים - פרופ' אבי שמחון", התחיל כספית את מצעדו. "במקום הרביעי השתלבה סבתא חביבה, אילנה חניא, שהפגינה אתמול מחוץ לכנס של תקווה חדשה בחוף הים באשקלון. סבתא חמודה, מי יכול להשיג לי סבתא חמודה כזו לילדיי? 'כנס לים, שם תמצא את מותך יא חתיכת נוכל בני בגין'. היום הגברת כבר צווחה: 'האוזנר יא מניאק, בושה וחרפה יא זבל'. האוזנר זה צבי האוזר. האוזנר המקורי, גברת חניא הבורה, היה התובע הכללי במשפט אייכמן".



"במקום השלישי, ארז צדוק והלל רוזן ביטון מערוץ 20", חלק כספית את הכבוד המפוקפק. "למקום השני השתחל ברגע האחרון יריב לוין, איש שחשבתי פעם שהוא איש ראוי, שאמר אתמול בריאיון שחמאס, חיזבאללה והמחבלים בכלא מריחים את חולשת הממשלה. אני חושב שזו תגלית בין לאומית. על פי כל המומחים, החפירה הזו זה מינימום חצי שנה עבודה, וכנראה הם הריחו את הממשלה לפני שהיא קמה, הם אמרו 'אנחנו נחפור, ורק אם ביבי יילך אנחנו נברח'".

יריב לוין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יריב לוין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)


"למקום הראשון השתחל ינון מגל", הפתיע כספית. "קמתי בבוקר, עסקתי בענייני, פיזמתי לעצמי שירי לכת, וראיתי את הציוץ שלך שתרמת 10 פעמים חי ללהב"ה. ינון, ינון שלי. לפני שתיפול עליי כל הג'ורה של האינטרנט כאחראי על מעשיך, אני שואל את עצמי אם הינון המקורי, זה של היחידה וכל מערכות החינוך שבהן עבד ולמד...", המשיך בשטף, עד שנקטע על ידי שותפו לשידור.

"של האשכנזים ליד האוניברסיטה, של עמק יזרעאל, ישראל של פעם. הנאורים", המשיך אותו מגל. "אתם יכולים לקפוץ לי, אתה לא מבין? להב"ה היא נגד התבוללות, לשמור על עם ישראל, זה הנר שדולק. מי אתם בכלל שתדברו נגד להב"ה שעוזרים לנערות במצוקה שמתבוללות? מי אתה שתדבר ככה בהתנשאות על בנצי גופשטיין?".

בן: אתה ישר הולך לאשכנזים ספרדים. כל הספירה הזו של העדות זה אחד החטאים שישימו אותך בחבית הכי חמה ולוהטת בגיניהום. כיוון שהרגשתי בושה גדולה על הסיוע שלך ללהב"ה, אני חושב שזה ארגון בזוי, שהוא הכי פחות מכל הארגונים בעולם בכל שפה שהיא מסמל יהדות כלשהי. אני לא חושב שעל חבורה האנשים העלובה הזו צריך להשחית מילים".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM