שר המשפטים גדעון סער נאם הבוקר (שלישי) בכנס המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן, ואמר כי "אין משימה דחופה וחשובה יותר עם מההתמודדות עם ארגוני הפשיעה בחברה הערבית ואין דבר מסוכן יותר לישראל אם ניכשל במשימה הזו". לדבריו, במהלך השיחה עם מנכ"ל המכון למדיניות נגד טרור, פרופ' בועז גנור, זה הדבר שמוביל את מודל החקיקה וזה יעד מספר אחד של הממשלה הנוכחית.

"מדובר בפשיעה מאורגנת שהולכת ומשתלטת על ענפים כלכליים, חודרת לרשויות המקומית ומולה המדינה צריכה לצאת למערכה - דבר שהוזנח במשך שנים ארוכות. היום הנושא הזה מטופל ברצינות, החקיקה הראשונה שהבאנו הייתה על סחר ואחזקה בנשק בלתי חוקי אבל אנחנו נביא חקיקה בחורף", הוסיף, "מערכת המשפט תירתם לטובת המשימה הזו על כל חלקיה. המדינה צריכה לעקור מהשורש את הבעיה הזאת". 

בהמשך התייחס לנאומו של שר האוצר יאיר לפיד בכנס, שחשף ביום ראשון תוכנית מדינית חדשה מול רצועת עזה, ואמר: "הייתי רוצה להגיע למהלך שמטפל במרכיבי בניין הכוח של החמאס והג'יהאד האיסלמי ברצועה, שהם כבר מעבר לארגוני טרור בתמורה למהלך כלכלי". הוא הסביר כי "מאחר שהדבר הזה לא ריאלי, אנחנו צריכים להמשיך במדיניות של סבבים, לשאוף לשקט תעשייתי. לא, יכול להיות מאוד שנחליט בעיתוי שנמצא אותו כנכון לחרוג מהפרמטרים שאפיינו את העימותים עד עכשיו". 

יאיר לפיד (צילום: רונן טופלברג)
יאיר לפיד (צילום: רונן טופלברג)

סער התייחס לפגישה שקיים אמש ראש הממשלה נפתלי בנט עם נשיא מצרים עבד פתח א-סיסי ואמר כי "פתרון הסכסוך צריך להיות בילטרלי". לדבריו, השכנים שלנו לא רוצים להתקדם לפתרון הסכסוך – משלמים משכורת למחבלים, תובעים אותנו בבית הדין בהאג אבל אני חושב שאם תהיה הנהגה ריאלית זה יכול להיפתר. 

"כניסה קרקעית לרצועת עזה זו אפשרות", אמר, "אני חושב שבשומר החומות היו הישגים, ושיש פער גדול בין הבניין המעשי לתודעתי. אני לא רוצה להגיד מראש מה יהיו דפוסי הפעולה הצבאית שלנו. בטווח הזמן הנראה לעין אני לא רואה פתרון של הבעיה". הוא הדגיש כי "העולם המערבי אוהב לחיות עם פתרון לכל בעיה, יש בעיות בטווח הנראה לעין שאין להן פתרון, יש התמודדות אני לא רוצה להכניס את הציבור הישראלי למשהו לא נכון".

בהמשך דבריו, נשאל שר המשפטים על ההרכב הבעייתי של הקואליציה הנוכחית, והשיב: "הקואליציה הקודמת כללה 73 ח"כים, היא התקיימה שבעה חודשים ולא העבירה תקציב. הנוכחי יותר הטרוגנית מהקודמת, אבל היא רוצה להתקיים". לדבריו, אחד הדברים המסוכנים לדמוקרטיה הישראלית הוא הניסיון לרסק את הלגיטימציה של כל מערכות ומוסדות המדינה. "לכן, הקואליציה הזו שונה מכל מה שהתרגלנו והיא חיונית כדי לשים קץ למלחמה של השנאה הישראלית ולאחדות הזו", הסביר, "רבים הטילו ספק ביכולת של הממשלה לשרוד וכעת נראה שהיא עושה את העבודה, יש תקציב ודברים אחרים".