בריאות מעל הכל: מערכת הבריאות ניצבת על שולחן הניתוחים הציבורי מזה זמן, וביתר שאת מאז תחילת משבר הקורונה. התפשטות המגיפה בישראל הציפה את תחלואי הרפואה הציבורית בישראל ואת הפער בין הדימוי הציבורי הגבוה של בתי החולים לבין המציאות שאותה כולנו מכירים: בתי החולים צפופים ומחלקות שמשוועות לכוח אדם נוסף. את המחיר משלמים החולים בחייהם. לפי ה-OECD, בישראל מתים יותר אנשים ממחלות זיהומית (ביחס לגודל האוכלוסייה) מבין המדינות החברות בארגון.   

בספר חדש "העיקר הבריאות  - מלחמתה המסוכנת של המערכת ברפואה הפרטית" (הוצאת הספרייה העסקית), חושף ד"ר אודי פרישמן כיצד השילוב הקטלני של רגולציה, קיבעון מחשבתי וכוונות טובות יכול להרוג. לדבריו כיום משרד הבריאות מעדיף תורים ארוכים, רופאים שחוקים, ציוד ישן וחדרי המיון גדושים עד אפס מקום – ובלבד שלא תיפגע השליטה הממשלתית בתחום הבריאות.  

ד"ר פרישמן, היו"ר המייסד של חברת הייעוץ "פרש קונספט", כיהן כסגן מנהל בית החולים אסותא, ניהל את אגף הבריאות בחברת הפניקס ויעץ לשר הבריאות לשעבר יעקב בן יזרי. בכתב אישום חריף הוא חושף את הכישלון המתמשך בהכשרת כוח האדם הרפואי בישראל; את מה שלדבריו הוא שקר בטענות שכל מה שדרוש הוא "עוד תקציבים"; את המחדל הרגולטורי שלטענתו משאיר את אזרחי ישראל ללא ציוד רפואי מתקדם וחדשני ואת האיחור במעבר לרפואה בקהילה, שהייתה יכולה למנוע את הסגרים בתקופת הקורונה. בספרו הוא אף מביא את ההיסטוריה המרתקת של מערכת הרפואה הישראלית, שבעיניו היא מערכת בירוקרטית מקובעת, שמנהלת את בריאותנו מהעריסה עד הקבר. 

הפתרון שד"ר פרישמן מציע בספרו מהפכני: מתן אפשרות לאזרחי ישראל לבחור את הטיפול הרפואי המיטבי בעיניהם, תוך שילוב כוחות בין הרפואה הפרטית והציבורית לטובת הבריאות של אזרחי ישראל.