לאחר שאתמול דווח בעיתון הלבנוני אל-אח'באר כי המתווכים המצרים העבירו מסר מישראל לעזה לפיו המשך ירי הטילים ייענה בתגובה "אלימה מאוד" שעשויה להגיע למבצע צבאי ברצועה, גורם בחמאס הכחיש היום (שלישי) בעיתון אל-קודס את הדברים.

בריאיון לעיתון הפלסטיני אמר אותו גורם כי "הידיעות הללו אינן נכונות", וציין כי מערכת היחסים בין החמאס למצרים מבוססת על כבוד הדדי, וכי מצרים אינה מעבירה מסרים מאימים כלשהם לחמאס או לארגונים השונים ברצועת עזה. כמו כן, אותו גורם הוסיף כי ארגוני הטרור ברצועה קיבלו הבטחה מהמתווכים המצרים כי ישראל תקבל את דרישותיהם במלואן. 

כזכור, אתמול דיווחה רשת אל-ערביה כי במהלך פגישתם של ראש הממשלה, נפתלי בנט, ונשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, ביקשה מצרים מישראל להפסיק את הפעילות הצבאית שלה בעזה, ובמקביל מצרים תפעל להפסקת שיגור הרקטות. בנוסף לכך, על פי הדיווח מצרים ביקשה מישראל גם לקבל הזדמנות להגיע להסכם עם עזה. 

בנט נפגש עם נשיא מצרים א-סיסי (צילום: עומר מירון, לע"מ)

בהמשך, התייחס הגורם בחמאס גם לעסקת השבויים והנעדרים ואישר כי קיימם מגעים בין הצדדים, אולם אין כל פריצת דרך בשיחות. "אנחנו מוכנים לקבל עסקת חילופין מכובדת, אך היא תיהיה על פי התנאים שלנו ולא בגלל שישראל מנסה לקשר את העסקה לדברים אחרים", אמר.