בכירה לשעבר בשירות בתי הסוהר, שהיתה חברה בוועדת הבדיקה שהוקמה ב-2014 אחרי ניסיון הבריחה מכלא גלבוע, אמרה היום (שלישי) בשיחה עם "מעריב" כי מחדל בריחת ששת האסירים הוא כשל נקודתי של כלא גלבוע, אך לא של השב"ס עצמו.

"צורת הבנייה בה נבנה כלא גלבוע ידועה - כשבונים מבנים האדמה זזה, וכדי לייצב את המבנה מניחים אותו על כלונסאות פלדה יצוקות עמוק, לכן נוצר חלל דרכו יכלו המחבלים לברוח. עקב כך, ברור היה שכשבנו את בית הסוהר הזה ואת כלא שאטה היה ברור לכולם שהוא בנוי ככה בגלל סוג האדמה שקיימת שם", ציינה.

עם זאת, היא הבהירה כי יש אנשי סגל מצוינים, אך מדובר בכשל נקודתי ואין מקום להכתים את כל הארגון על סמך אותו אירוע. היא הפנתה את הביקורת כלפי הפיקוד והסוהרים בכלא עצמו, והוסיפה כי הדבר הכי חשוב הוא שפעולות הרישום (כל פעולה חריגה שסוהר שב"ס מזהה מצריכה רישום של האירוע) באופן שוטף לא נעשו בצורה מוקפדת, אם בכלל.

עוד אמרה כי המינוי של מפקד הכלא בעייתי, מכיוון שהוא מעולם לא עסק בתחום הפיקוד בכלא. כמו כן, הדגישה כי המינוי של הקצונה הבכירה בכלא פרובלמטי. "מפקד הכלא הוא לא אדם שהיה בתפקיד ביטחוני כלשהו לפני כן, אלא בא מהמודיעין. הוא מינוי של אשר וקנין, שכיהן כמ"מ נציב שב"ס הקודם". היא הדגישה כי "המודיעין הוא הכשל החמור ביותר של הכלא". 

"כמו שאתה מנהל את הצוות שלך ככה האסירים מתנהגים במקום ואין פה איך להיתמם", הבהירה בסוף דבריה.