מתקרבים לבחירות? יו"ר רע"מ מנסור עבאס אינו מרוצה מהתנהלות הקואליציה ומאיים שלא לתמוך בתקציב בקריאה שנייה ושלישית, כך דווח הערב (שלישי) בחדשות 13. לפי הדיווח, ברע"מ  ניתנה הוראה להיערך מפורשות לבחירות - מה שיקרה אם התקציב לא יעבור בכנסת. ככל הנראה, הדבר משקף אווירה קשה מאוד ברע"מ כלפי חבריה לקואליציה.  

בדיווח עלה כי בשיחות סגורות עבאס נשמע כפי שלא נשמע מעולם, מדבר על אכזבה מאוד עמוקה מאיך שהדברים מתנהלים בקואליציה. לדבריו, חברי הקואליציה קיבלו את כל מה שרצו, תפקידי שרים וכו', בעוד שהוא לא קיבל דבר - לפי הדיווח גם לא את התקציבים שהובטחו לחברה הערבית.

בשל כך, עבאס מאיים באופן מפורש לא להצביע בעד התקציב בקריאה שניה ושלישית, יחד עם חברי מפלגתו. משמעות הדבר היא שהתקציב לא יעבור, מה שיוביל לפיזור הכנסת והליכה מיידית לבחירות. 

בדיווח צוטטו גם גורמים בכירים ברע"מ, שמהם שומעים דברים עגומים עוד יותר על איך שהם רואים את התנהלות הקואליציה. מבחינתם, עדיף היה להם לשבת בקואליציה עם סמוטריץ' ונתניהו. לדבריהם, "הם היו יודעים לספק את הסחורה, החברים שלנו לקואליציה הזאת לא מסוגלים לספק את הסחורה ומביכים אותנו בהרבה מאוד מקומות".