בניגוד לשנים קודמות, ביום הכיפורים השנה צפוי מזג אוויר נוח, דבר שיקל הן על הצמים והן על רוכבי האופניים. על פי תחזית השירות המטאורולוגי בבית דגן, היום (רביעי) יהיה מעונן חלקית עם ירידה קלה נוספת בטמפרטורות. במהלך היום ייתכן גשם מקומי, בעיקר בהרים.

היערכות המשטרה לסליחות. צילום: דוברות המשטרה

בנמל התעופה בן גוריון תופסק תנועת הנוסעים היום בשעה 13:35 והיא תתחדש מחר בערב, כאשר המטוס הראשון ימריא בשעה 23:30 והנחיתה הראשונה צפויה ב־23:00.

לקראת יום הכיפורים, המשרד להגנת הסביבה קרא לציבור המקיים את מנהג הכפרות לתרום כספי צדקה לאנשים נזקקים כפדיון כפרות, ובכך להימנע מגרימת סבל נוראי והתעללות בתרנגולים שלא לצורך.

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג אמרה: "מרבית הציבור המקיים בימינו את מנהג הכפרות, עושה זאת באמצעות מתן כספי צדקה לנזקקים. גם רבנים יצאו לאורך השנים נגד המנהג הכרוך בסבל רב לבעלי החיים".

מעבר לתגבור הנהוג בתפילת ערב יום הכיפורים ברחבת הכותל, החליט מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, לאור הפיגוע שאירע שלשום באזור התחנה המרכזית בבירה וכן בשל מידע המתאסף על אודות כוונות לבצע פיגוע לאומני, לעבות עוד יותר את הכוח. ההחלטה תתבטא בפריסת כוחות משטרה, מג"ב ומתנדבים, שיוכלו להגיב תוך זמן קצר לכל תרחיש אפשרי. הכוחות יתפרסו ברחבי העיר, בדגש על מקומות הומי אדם.

בשיתוף עם עיריית ירושלים תפרוס המשטרה מחסומים בדרכים הראשיות, בהן שד' עוזי נרקיס, חיים בר־לב ודרך חברון, למניעת תנועת כלי רכב משכונות מזרח ירושלים לכיוון מערב העיר.

ערב יום הכיפורים, הכוננות הביטחונית בישראל אל מול הזירה הפלסטינית ביהודה ושומרון ורצועת עזה, תמשיך להיות גבוהה.
המשך המרדף אחר שני המחבלים הנמלטים מכלא גלבוע, הפעולות שנעשות בשטח על ידי כוחות הביטחון, כאשר הנחת המוצא כי לפחות אחד מהם כבר נמצא ביהודה ושומרון ואולי במרחב העיר ג'נין, עשויים להגביר את המתיחות הזו ככל שצה"ל, השב"כ והמשטרה יתקרבו לשים את ידיהם על המחבלים.

גם בגבול רצועת עזה הכוננות גבוהה עקב ירי הרקטות לעבר ישראל. הג'יהאד האסלמי הוא זה שעומד מאחורי הירי, וככל שתהיינה התפתחויות במרדף אחר האסירים הנמלטים המשך ירי מהרצועה הוא תרחיש סביר מאוד, שאליו נערכים בפיקוד הדרום.