נמשך הלחץ על מתנגדי החיסונים ללכת להתחסן, בניסיון להוריד את נתוני התחלואה הגבוהים מנגיף הקורונה. על פי נתונים שפרסם משרד הבריאות, על כל 100 אלף אזרחים - ישנם 166.7 אנשים שאינם מחוסנים כלל, 37.8 מחוסנים בשתי מנות ורק 4.4 אזרחים שמחוסנים גם במנת הדחף.

חיסון שלישי בכיכר דיזינגוף

מרבית חולי הקורונה שמאושפזים במצב קשה אינם מחוסנים, כך שהנתונים מעידים על יעילות החיסונים במניעת תחלואה קשה. אלא שעל אף הנתונים הללו רבים בציבור עדיין בוחרים שלא להתחסן במנת הבוסטר.

כך למשל אלעד חיון, בן 24 שהתחסן בשתי מנות החיסון אך בחר שלא להתחסן במנה השלישית, טוען: "הייתי מהראשונים להתחסן לפני חצי שנה, אבל עכשיו מרגיש לי שאנחנו בניסוי. אף אחד לא באמת יודע אם החיסון השלישי עוזר או לא ומה ההשלכות שלו לטווח הרחוק. אולי מבוגרים צריכים להתחסן, אבל צעירים לא. גם אם אדבק לא ארגיש את זה בכלל".

מנגד, דין כליפה בן ה־25 דווקא סבור שגם הצעירים חייבים להתחסן. "אני לא מסכים עם הטענה שצעירים לא צריכים להתחסן. אנחנו חייבים לתת כאן חלק במאמץ הכללי ולמגר את המגיפה הזו. כל אדם שמתחסן הוא גם פחות אדם שמדביק. אני לא רוצה לחיות בידיעה שאני יכול להדביק את המבוגרים שבסביבה הקרובה שלי".

כזכור, שלשום נפטר מקורונה אחד ממתנגדי החיסונים הבולטים ביותר בישראל, חי שאוליאן. הוא היה אחד מהקולות הבולטים נגד התו הירוק ויומיים לפני מותו אף פרסם פוסט בפייסבוק על מצבו ובו המשיך והביע את התנגדותו למדיניות משרד הבריאות, עד הרגע האחרון: "תמשיכו להילחם. המדינה מבצעת כפייה אינטרסנטית פושעת עלינו. אל תוותרו. התו הירוק לא יקום בישראל. אין לו קשר לקורונה, אין לו קשר לחיסונים, יש לו קשר לכפייה".