חיים גירון, בכיר לשעבר במשרד התקשורת, שאמור היה לשמש עד תביעה במשפט נתניהו במסגרת תיק 4000, ורעייתו אסתי נהרגו שלשום בלילה בהתרסקות מטוס ססנה 172 באי היווני סאמוס.

השניים יצאו לטיסה פרטית מנמל התעופה בחיפה לקרואטיה, עם כמה עצירות בדרך. על פי דיווחים ביוון, עקבות המטוס הקל נעלמו מעל האי סאמוס שבמזרח הים האגאי, ככל הנראה בשל בעיה טרם נחיתתו בשדה התעופה המקומי, והוא התרסק באזור. ייתכן שהוא עמד לנחות במקום בשל תקלה טכנית.

הערכה נוספת היא שהמטוס התרסק בים בשל תקלה במנוע. צוותי חיפוש יווניים, שערכו סריקות בסיוע מטוסים וכלי שיט, איתרו את שברי המטוס ושני הנספים, שזוהו בהמשך.

על פי דיווחים ביוון, שלוש ספינות מיהרו למקום ההתרסקות, בהן ספינה של משמר החופים וספינת דייג. מסוק ריחף כל העת באזור, עד שאותרו שברי המטוס והגופות. גירון הגשים לפני כעשר שנים את חלומו והוציא רישיון טיס.

קונסולית ישראל באתונה והמחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ מלווים את המשפחה בארץ בשעתה הקשה, והם יסייעו להבאת בני הזוג לקבורה בישראל.

עו"ד יגאל לוי, חברו של גרון מעל שני עשורים, סיפר כי: "בגיל מבוגר הוא הגשים את חלומו בדרכו והוציא רישיון טיס. הוא מאוד אהב את הטיס והיה מדבר איתי הרבה על ההכשרות המקצועיות. הטיס הפך להיות מרכיב חשוב מאד בחיים שלו בשנים האחרונות".

גירון היה עד מספר 170 במשפט נתניהו, ולמעשה הוא היה אמור להעיד כי ניתנו הטבות לבזק באופן מפליג בחלק שמוגדר כתמורה לסיקור החיובי, בעקבות אותה היענות חריגה לכאורה שניתנה לראש הממשלה לשעבר ותמורתה היטיבו במשרד התקשורת עם קבוצת בזק.  

מי שהתייחס למעמדו של גירון היה פרשן חדשות 13 רביב דרוקר, ששוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב־103FM וניתח את השלכות האירוע הטרגי על התנהלות המשפט. "הוא לא עד מרכזי בתיק 4000, הוא עד בתיק. ניתן יהיה למלא את נעליו. ברמה האנושית, פשוט כואב הלב. זו טרגדיה מאוד גדולה למשפחתו, על משפט נתניהו זה כנראה לא ישפיע", אמר דרוקר.