נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הכחיש במהלך הלילה (בין שלישי לרביעי) את הדיווח ב"פייננשיל טיימס", לפיו נשיא סין, שי ג'ינפינג סירב להיפגש עימו פנים אל פנים. עפ"י הדיווח, המתבסס על דבריהם של מספר אנשים אשר תודרכו על שיחה בת 90 דקות שקיימו שני המנהיגים בשבוע שעבר. לדבריהם, הנשיא הסיני סירב לקבל את הצעת מקבילו האמריקאי, והתעקש במקום זאת, שוושינגטון תאמץ נימה פחות חדה כלפי מדינתו. 

לדברי המקור, המנהיג הסיני מסר למעשה לביידן כי ישנו צורך בשיפור היחסים בין שתי המדינות. שגרירות ארצות הברית בסין לא הגיבה לדיווח. כאמור, העיתון ציטט גם מקור נוסף, אשר טען כי הצעת ביידן לקיים פסגה היא אחת האפשרויות לקיום קשר ושיחות נוספות עם מקבילו הסיני, וכי הנשיא האמריקאי לא ציפה לקבל תשובה מיידית בנושא.

לדברי פקיד אמריקאי, בבית הלבן מאמינים כי חלק מן הסיבה שג'ינפינג לא תמך ברעיון של קיום פסגה הוא חששו בנוגע לקורונה. מועד אפשרי שעלה לקיום פגישה בין השניים הוא פסגת ה-G20 שצפויה להתקיים באיטליה בחודש הבא, אם כי האפשרות לפיה המפגש אכן מוטלת בספק, שכן , הנשיא הסיני לא יצא ממדינתו מאז פרוץ המגפה.

שי ג'ינפינג (צילום: רויטרס)
שי ג'ינפינג (צילום: רויטרס)

מדובר בשיחה הראשונה בין שני המנהיגים מזה שבעה חודשים, במהלכה הם דנו בצורך להבטיח כי התחרות בין שתי הכלכלות הגדולות בעולם לא תסלים לכדי סכסוך. תדרוך שבוצע לפני השיחה, ע"י גורם רשמי בממשל, כינה אותה מבחן הבודק האם קשרים ישירים ברמה גבוהה (בין שני הנשיאים עצמם) צפויים להוביל לסיום המבוי הסתום שנפער בין שתי המדינות, שהיחסים ביניהן הידרדרו לרמה בנמוכה ביותר מזה שנים. בבית הלבן ציינו בהמשך כי מטרת השיחה היא להשאיר ערוצי תקשורת פתוחים, אם כי לא דווח על תוכניות לפעולות נוספות בהמשך.

בתקשורת הסינית דווח כי הנשיא הסיני אמר לביידן "שהמדיניות האמריקאים בנוגע למדינה הטילה 'קשיים חמורים' על היחסים בין המדינות", אך ציין כי אך דווח כי שני הצדדים הסכימו לשמור על קשר הדוק, ולבקש מצוותי עבודה שונים להגביר את התקשורת.

בתוך כך, היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, אמר כי מדובר ב"תיאור לא מדויק של השיחה". בהצהרתו הדגיש סאליבן: "כפי שאמרנו, הנשיאים דנו בחשיבות היכולת לנהל דיונים פרטיים בין שני המנהיגים, ואנחנו הולכים לכבד זאת".